کد خبر: 214964 A

معاون وزیر راه و شهرسازی:

جاده میانبر مسجد سلیمان - اهواز از نگاه وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از محورهای شریانی و ترانزیتی و با ارزش در بحثپدافند غیر عامل در کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از احداثجاده جدید مسجدسلیمان - اندیکا و شروع عملیات احداثجاده کمربندی مسجدسلیمان و عملیات بهسازی و روکش آسفالت جاده موجود مسجدسلیمان - اندیکا، مسجدسلیمان - لالی و مسجدسلیمان هفتکل به عنوان برنامه‌های آتی وزارت راه در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا محفوظی در سفر به خوزستان با حضور در مسجدسلیمان گفت: جاده میانبر مسجد سلیمان - اهواز از نگاه وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از محورهای شریانی و ترانزیتی و با ارزش در بحثپدافند غیر عامل در کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از نگاه وزارت راه، یکی از محورهایی که به عنوان محور شریانی و ترانزیتی مطرح است جادهٔ استراتژی و با ارزش در بحثپدافند غیر عامل در کشور و ارتباط بین استان‌های خوزستان - چهار محال، اصفهان – تهران جهت ارتباط جنوب کشور با استان‌های اصفهان، شهرکرد، تهران بوده همین جاده می‌انبر مسجدسلیمان به اهواز است.

محفوظی در خصوص مشکلات مسیر میانبر اهواز به مسجدسلیمان اظهار داشت: این محور یکی از محورهایی است که مشکلات محیط زیستی فراوانی داشته که با پیگیری‌های نماینده محترم مردم شهرستان و مذاکراتی که وی با مسئولین محیط زیست داشته‌اند این مشکلات تا حدودی مرتفع شده است.

وی افزود: امیدواریم با حل این مشکلات، سریعاً مجوزات لازم را در این رابطه اخذ و با جدیت هر چه بیشتر عملیات اجرایی جاده میانبر آغاز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از احداثجاده جدید مسجدسلیمان - اندیکا و شروع عملیات احداثجاده کمربندی مسجدسلیمان و عملیات بهسازی و روکش آسفالت جاده موجود مسجدسلیمان - اندیکا، مسجدسلیمان - لالی و مسجدسلیمان هفتکل به عنوان برنامه‌های آتی وزارت راه در این منطقه خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به حساسیت راههای مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در سفری یک روزه از عملیات اجرایی جاده هفتکل، پل سی مایلی، پل تمبی، جاده می‌انبر، جاده اندیکا به سمت دلا بازدید کرد.

وی تصریح کرد: قطعاً با تکمیل مطالعات و اخذ مجوزات نهایی می‌توان بودجه خوبی را برای اینجاده در نظر گرفت و هر چه سریع‌تر اینجاده را عملیاتی کرد. اما این مسئله را باید در نظر داشت که وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند از محل ظرفیت‌های بودجهٔ عمومی، راههای کشور را بسازد و نباید تنها به بودجه‌های عمومی متکی باشیم.

محفوظی ادامه داد: باید از سایر ظرفیت‌ها مثل سهام، تها‌تر، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اوراق مشارکت و سایر منابع نیز استفاده کنیم.

شهرستان مسجدسلیمان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر