خبرگزاری کار ایران

نوروزیان خبرداد:

تایید صلاحیت 90 کاندیدای مجلس در هیات‌های اجرایی خراسان‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۸۴۱

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی از صلاحیت90 کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابات استان خبرداد.

به خبرنگار ایلنا از بجنورد، محمدرحیم نوروزیان در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت: در حوزه انتخاباتی بجنورد، مانه سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 61 نفر ثبت نامی، 59 نفر تایید صلاحیت شدند و دو نفر به دلیل سوابق کیفری و استعفا ندادن در موعد مقرر از پست خود، رد صلاحیت شدند.

وی افزود: هیئت اجرایی شهرستان شیروان هم، 11 نفر ثبت نامی این حوزه انتخاباتی برای مجلس شورای اسلامی را تایید صلاحیت کرده است. در شهرستان اسفراین هم 23 نفر ثبت نامی داشتیم که هیئت اجرایی این شهرستان، یک نفر را رد صلاحیت کرده است و دو نفر هم انصراف داده اند و اکنون اسامی 20 کاندیدا از شهرستان اسفراین به شورای نگهبان برای تایید صلاحیت قطعی، ارسال شده است.

نوروزیان از ثبت‌نام 10 کاندید برای مجلس خبرگان‌رهبری خبر داد و گفت: اسامی این افراد برای تعیین صلاحیت به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه اسامی قطعی کاندیداها توسط شورای نگهبان در 27/11/94 اعلام می شود، افزود: اسامی افراد تایید صلاحیت شده، یک روز بعد از این تاریخ، توسط فرمانداری آگهی می شود و از تاریخ 29/11/94 تا 6 /12 /94 موعد تبلیغات خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: متاسفانه در ادوار گذشته در بحث تبلیغات با هرج و مرج و شلوغی روبرو بودیم که لازم است رسانه ها با پرداختن به این بحث، مانع تبلیغات پیش از موعد و ریخت و پاش و هزینه های گزاف شوند و کاندیداها را ملزم به حرکت در چارچوب قانون کنند.

نوروزیان افزود: استفاده از بلندگو که سال های گذشته مردم از آن شاکی بودند، بر اساس ماده 48 قانون انتخابات فقط باید در محیط سخنرانی و ستاد انتخاباتی انجام شود.

وی تاکید کرد: رصد بخشی از فضای انتخاباتی بر عهده ما و بخش دیگر را دادگستری عهده دار است، همچنین رصد فضای مجازی از زمان ثبت نام افراد برای کاندیداتوری تا پایان انتخابات به صورت جدی انجام می شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی از مردم استان خواست به اطلاعات فضای مجازی تکیه نکنند و بر اساس مطالب و شایعات این فضا، تصمیم گیری نداشته باشند، بلکه اخبار دقیق درباره انتخابات را از مجاری قانونی مانند صدا و سیما و رسانه ها پیگیری کنند.

نوروزیان با اشاره به 16هزار رأی اولی در استان گفت: از بین 90 کاندیدای تایید صلاحیت شده برای مجلس شورای اسلامی توسط هیئت های اجرایی استان، 72 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 11 نفر دکتری و سه نفر لیسانس معادل فوق و چهار نفر حوزوی هستند که معادل فوق مدرک دارند.

وی بیان کرد: مسن ترین کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخاباتی بجنورد مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان است که متولد سال 1329 و جوان ترین کاندیدا از حوزه انتخاباتی اسفراین با 30 سال سن است.

انتهای پیام/
فاطمه برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز