خبرگزاری کار ایران

مراسم معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۹۸۳

با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و استاندار خراسان‌رضوی از خدمات سید محسن صادقی تقدیر و سید جواد حسینی به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی معرفی شد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در این مراسم اظهار داشت: خاصیت برگزاری این گونه مراسم و ارائه ی گزارش از عملکرد مدیران گذشته و  اشاره به سوابق ارزشمند کاری و علمی آنان، این است که  به سایرین یادآوری می کند که ما نیز مانند این افراد طوری تلاش کنیم تا در زمان مقرر با اطمینان از عملکرد خویش مسئولیت خود را ترک کنیم.

وی افزود: امروز دکتر صادقی در شرایطی مسئولیت خود را ترک می‌‌کند که همگان قلبا از عملکرد وی راضی هستند و  تقدیر و تشکر می‌کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور موفقیت دکتر صادقی را در حوزه معاونت سیاسی مرهون همکاری تمام مدیران در بخش‌های دیگر دانست و خاطرنشان کرد: ضرورت و تاکید وزارت کشور برای ماندن وی در این سمت بود اما دکتر صادقی به دلیل دوری از خانواده و برخی مشکلات دیگر خواهان ترک این سمت شده بود که با این درخواست از جانب وزیر کشور موافقت شد.

مقیمی تاکید کرد: با توجه به اینکه تا پایان کار دولت یازدهم فرصت چندانی باقی نمانده، باید از تمام وقتمان به منظور خدمت به مردم استفاده کنیم؛ به همین دلیل دکتر حسینی نیز باید در انجام این مسئولیت جدید یاری شود.

وی حوزه ی معاونت سیاسی استانداری را خاص توصیف کرد و ادامه داد: این معاونت باید در سه بخش زیربنایی سیاسی، امنیتی و اجتماعی به استاندار کمک کند.

علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تمام کسانی که در نظام جمهوری اسلامی توفیق خدمت می‌یابند باید شاکر باشند اظهار داشت: این افراد در یک نظام دینی و برآمده از آرای مردم خدمت می‌کنند و توفیق خدمت در خراسان رضوی توفیق مضاعفی است که باید آن را قدر دانست‌.

وی افزود: سید محسن صادقی برادر امین، معتدل، با تجربه و آرام بودند که در حوزه‌های مختلف از نظریات کارشناسی، توانمندی و ظرفیت‌های ایشان بهره بردیم  که بنا به مسائل شخصی و خانوادگی از این سمت جدا و در تهران به عنوان معاون رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور به فعالیت می‌پردازند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ملاحظاتی که در ماه‌های آینده با آن رو به رو هستیم، گفت:  مسئله مشهد 2017 که یک فرصت تاریخی در تعاملات با کشورهای اسلامی است و  سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را پیش رو داریم پس باید کسی را انتخاب می‌کردیم که خلاء فقدان آقای صادقی معاون سابق را برطرف کند.

رشیدیان تصریح کرد: سید جواد حسینی فردی برنامه‌ریز، آشنا و از خانواده وزارت کشور بودند و هستند که وزیر آموزش و پرورش خواهان انتقال ایشان به تهران بودند اما در نهایت از ماده قانونی وزارت کشور استفاده کردیم تا ایشان در خراسان بمانند ضمن اینکه با توجه به فعالیت‌های وی امیدواریم با همکاری همه مسئولان و در کنار هم این مسئولیت  خطیر را دنبال کنند و منشاء خیر برای همگان باشند.

سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز درباره سمت جدید خود اظهار داشت: دکتر صادقی یک ذخیره مدیریتی هستند که همچنان از توانمندی ایشان بهره‌مند می‌شویم و این توفیق بزرگی برای بنده است که دوباره در جوار حضرت رضا (ع) توفیق خدمت بیابم و امیدوارم با دقت، تعامل، اخلاص و توکل به امام هشتم (ع) در این وظیفه خطیر بتوانم راه دقیق و عمیق استاندار و آقای صادقی را ادامه دهم.

محمد مقدوری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، نیز در بخش دیگری از این مراسم در خصوص گفت:  دکتر صادقی شخصیتی ارزشمند و علمی است  که در حوزه ی سیاسی و اجتماعی همواره از اطلاعات عمیقی برخوردار می باشد.

وی افزود:  نوع ارتباط صمیمی و ایجاد آرامش در مخاطب، ویژگی دیگر وی تلقی می‌شود و همچنین ارتباطات کاری و نگاه برنامه‌ای و اجرایی ایشان در پیوند با موضوعات اجرایی استان قابل توجه بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: برخی اوقات تصور می‌شد در اقدامات اجرایی با محدودیتی مواجه شویم؛ حال آنکه گشایش‌هایی صورت می‌گرفت که ناشی از وسعت دید وی بود.

مقدوری در خصوص جایگاه علمی و عملی معاونت جدید سیاسی استانداری خراسان رضوی نیز بیان کرد: دکتر حسینی با تجارب ارزشمند سیاسی و اجتماعی در استان بهترین گزینه ممکن برای جایگزینی دکتر صادقی شناخته شد.

وی گفت: علاوه بر توانایی علمی وی، قدرت تفکر و تئوری‌سازی مسائل از ارکان بارز شخصیتی او به شمار می‌رود. همچنین نوع ارتباط وی در بدنه اجرایی و شناخت کامل نیروها و مسائل و چالش‌های استان قابل توجه است.

دکتر صادقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سابق استانداری خراسان رضوی در این مراسم با تاکید بر اینکه تغییر در هر جایگاهی طبیعی و ضروری است، گفت: وظیفه مدیریت در جامعه مسوولیتی سنگین است زیرا پاسخگویی و نظارت تنها محدود به نهادهای ناظر نبوده و خداوند ناظر و ارزیاب نهایی است.

وی با اشاره به اینکه استانداری یک نهاد فرابخشی و هدف‌گذار است، اظهار کرد: هر توفیقی که در این نهاد صورت گرفته مرهون تلاش جمعی و حمایت‌های استاندار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سابق استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مدت ۲۷ ماه در خدمت همکاران دولت در خراسان رضوی بوده است، ادامه داد: در این مدت دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز برگزار شد که میانگین مشارکت مردمی در این استان دو درصد بیشتر از میانگین ملی بود. همچنین خانه احزاب برای اولین بار در کشور در خراسان رضوی پس از تهران راه‌اندازی شد.

صادقی افزود: خوشبختانه تعامل مثبتی از جانب دولت با جریانات و تشکل‌های سیاسی برقرار شد.

وی در خصوص توفیقاتی که در طول فعالیت دولت یازدهم در خراسان رضوی حاصل شد، خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته حدود ۷۰ موسسه پولی مالی غیر مجاز در این استان ایجاد شده بود که در این مدت به منظور ساماندهی شرایط نابسامان ایجاد شده در زمینه این موسسات در مشهد ستاد ویژه تدبیر برای این موسسات تشکیل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سابق استانداری خراسان رضوی به وضعیت نابسامان پدیده اشاره و عنوان کرد: پدیده که مولود فقدان نظارت در دولت‌های پیشین بود امروز دارای نقشه راه و برنامه معینی است.

صادقی یادآور شد: خراسان رضوی در حوزه مدیریت مسائل دانشجویی و کارگری رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.  علاوه بر این در حوزه اجتماعی تقویت سرمایه‌های اجتماعی و نگاه عالمانه به این موضوع صورت گرفت و گسترش کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد انجام شد.

وی سطح امنیت استان را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: سطح امنیت استان به رغم افزایش تهدیدات امنیتی و همجواری با دو کشور نا آرام قابل تقدیر است. در سال‌های 93 و 94 شورای امنیت کشور خراسان رضوی را به عنوان شورای برتر در کشور انتخاب کرد که این جایگاه حاصب تلاش جمعی می‌توان دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سابق استانداری خراسان رضوی در خصوص اقدامات انجام شده در طول مدت قعالیت دولت یازدهم در حوزه زنان اضافه کرد: در این مدت در حوزه مربوط به زنان دو اقدام جدی از جمله اجرای طرح ارتقاء توانمندی‌های زنان روستایی اتخاذ رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی که در نتجیه منجر به کاهش میزان طلاق شد صورت گرفت.

دکتر صادقی  از انجام اقدامات مثبتی در حوزه اتباع خارجی در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود 400 هزار تبعه خارجی غیر مجاز از مسیر استان طرد شدند، علاوه بر این در حوزه پدافند سند راهبردی پدافند زیستی استان تدوین شد.  همچنین 40 مرکز عرضه تولیدات تقلبی برند جمع آوری شد.

احمد برادران معاون استاندار و فرماندار سبزوار هم  با تاکید بر اینکه مدیران در توسعه کشور دارای نقش و جایگاه ویژه‌ای هستند، گفت: هر کشور و جامعه‌ای که به دنبال پیشرفت است، باید به نقش مدیران در سازمان‌ها توجه کند. خوشبختانه در دولت یازدهم به این مهم توجه ویژه‌ای شده است.

وی دکتر صادقی، معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی، را فردی ولایت‌مدار، منطقی، صادق و دارای شخصیتی متعادل و متین و دارای دانش سطح بالا توصیف کرد و افزود: استیلای نگاه فرهنگی، اجتماعی و فرایندمحوری در حوزه‌های کاری وی موجب شد تا در عرصه‌های مختلف از بروز مسائل امنیتی جلوگیری شود.

محمد شفیعی، مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، نیز در بخش دیگری از این مراسم نقش برجسته دکتر صادقی را در ستاد تدبیر با توجه به مشکلات پیچیده استان قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: در فرایند برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه سال گذشته نقش ممتاز و اثرگذار دکتر صادقی قابل توجه بوده است.

وی گفت: امید است دکتر حسینی نیز با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و نصب‌العین قرار دادن بیانات ایشان امانت الهی که بر دوش وی قرار داده شده را به سرانجام برساند.

مسعودی‌فر، یکی از فعالان سیاسی شهر مشهد، نیز در بخشی از این مراسم عنوان کرد: امید است تمام مسئولین در امتحانات الهی پیش رو و مسئولیت خود موفق باشند .

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه مسئولیت امانتی برای فرد محسوب می‌شود، بیان کرد: همه ما در هر پست و مقامی که هستیم، وظیفه داریم در تراز دولت تدبیر و امید عمل کرده و از راستگویان باشیم.

این فعال سیاسی عملکرد دکتر صادقی را در حل مساله پیچیده موسسات میزان و پدیده ارزشمند دانست و اضافه کرد: از دیگر اقدامات ارزشمند وی می‌توان به تشکیل اولین خانه احزاب در کشور پس از تهران اشاره کرد. همچنین وی در ایجاد ارتباط و تعامل با احزاب استان موثر واقع شد.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود هر مدیری که مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد به گرایشات قومی و مذهبی، جایگاه ویژه پژوهش و جایگاه حساس حاشیه شهر توجه کافی نشان دهد.

مسعودی‌فر فراهم کردن فضای باز و سیاسی را در استان ضروری دانست و ادامه داد: علاوه بر این مهم، گسترش سمن‌ها و تشکل‌های سیاسی، توجه به بانوان، توجه اخص به جوانان و ورزش جوانان، تعامل با روحانیون و علما و توسعه کارخانجات در جهت اشتغال باید مدنظر قرار گیرد.

در این جلسه حکم معاون استاندار که از سوی دکتر رحمانی فضلی امضا شده است؛ قرائت و به وی اعطا شد.

متن کامل حکم به شرح زیر است:

 جناب آقای سید جواد حسینی

سلام علیکم

به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار محترم خراسان رضوی به سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی منصوب می شوید.

امید است ضمن تلاش در جهت ایجاد هماهنگی و تعامل با کلیه نهادها، سازمان ها و دستگاه های کشوری و لشگری استان و بهره گیری از استعدادها و توانمندی نیرو های لایق، دلسوز و کار آمد در تحقق برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید و وزارت متبوع و نیز خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم شریف استان موفق باشید.

توفیق روز افزونتان را در پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه قادر متعال خواستارم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز