کد خبر: 518158 A

/یادداشت/

فولکس بیتل یا همان فولکس قورباغهای معروف در ایران هم محبوبیت بسیار بالایی داشت! به طوری که اگر تا همین چند سال پیش، به خیابانها نگاهی میانداختید، حتما چند بیتل کلاسیک در رنگهای مختلف، چشمان شما را به خود خیره میکرد.

به گزارش ایلنا، نوستالژی‌های عموما زود کهنه می‌شوند و فقط خاطره آنها باقی می‌مانند. اما گاهی نوستالژی هایی هستند که نه تنها کهنه نمیشوند بلکه حضور آنان در خاطرات ما هر روز پررنگ‌تر از قبل نیز میشوند. برخی از کمپانی‌های خودروسازی دنیا نقش بزرگی در خاطره سازی برای علاقمندانشان دارد. فولکس واگن را میتوان جز یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین نوستالژیسازهای صنعت خودرو در دنیا دانست.

یکی از اولین خودروهایی که هر عشق ماشینی برای مدتی اسیر آن میشود، فولکس واگن بیتل است. این خودرو برای ۶۵ سال بدون وقفه تولید شد و میلیونها نفر در سراسر جهان نخستین رانندگی خود را در دهه های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ میلادی با آن تجربه کردند؛ زمانی که بسیاری از خودروسازان توان تولید پا به پای فولکس واگن را نداشتند. فولکس بیتل یا همان فولکس قورباغهای معروف در ایران هم محبوبیت بسیار بالایی داشت! به طوری که اگر تا همین چند سال پیش، به خیابانها  نگاهی میانداختید، حتما چند بیتل کلاسیک در رنگهای مختلف، چشمان شما را به خود خیره میکرد.

بعد از یک وقفه از تولید فولکس واگن بیتل ، شرکت فولکس واگن، نیو بیتل یا بیتل جدید را معرفی کرد، البته نه با هدف افزایش تولید، بلکه بیشتر تولید آن به دلیل زنده نگاه داشتن یک نماد با ارزش در صنعت خودرو آلمان و به طور ویژه کارخانه خودروسازی فولکس واگن بود؛ چرا که این خودرو دیگر یک نماد بینالملی شده و با نیروی موتور نوستالژی به جلو میرود.

فولکس واگن قورباغه‌ای نامی آشنا برای تمام ایرانیان است و  یکی از ماندگارترین نوستالژیهای ایرانیها محسوب می شود؛ هم قدیمیاش و هم مدل جدید آن. این را از شلوغی کلوپ طرفداران فولکس واگن و ارزشی که مدل کلاسیک این خودرو گرفته است میشود فهمید.

ون های خوشرنگ فولکس واگن که امروزه در سطح شهر از آنها به عنوان کافی شاپ‌های سیار استفاده می‌کنند.

 یکی از جالبترین ایدهها در کسب و کار نوآورانه شهری به شمار میرود؛ فولکس‌واگن در این عرصه هم  برای بسیاری یاد خاطرات قدیمیشان را زنده کرده است. وقتی با یکی از صاحبان این فولکس واگن ها صحبت کردیم، اولین موضوعی که به آن اشاره داشتند جذابیت فولکس واگن در وهله اول برای مشتریانشان بود؛ «خوبی کافه ما این است که همه در هر سنی و قشری می‌آیند و با ما ارتباط برقرار می‌کنند. پیرمردی می‌آید و خاطراتش با فولکس‌واگن را تعریف می‌کند یا بچه‌ای می‌آید که تی‌شرت فولکس به تن دارد یا جوان‌هایی که عاشق ماشین‌های کلاسیک فولکس هستند. پیرزن‌هایی می‌آیند و از خاطرات مشترکشان می‌گویند ، از پسران و همسرانشان که فولکس داشتند خاطره می‌گویند. اکثر آدم‌ها حداقل یک خاطره‌ای خوش با فولکس‌واگن دارند».

فولکس دوست داشتنی در بسیاری از فیلم های هالیوودی و غیر هالیوودی نقش کلیدی داشته است که مهمترین آن ها هربی محصول دیسنی است که ماجرای یک فولکس بیتل مسابقه است که درک و شعور دارد. هربی یک فولکس بیتل با شخصیتی شبیه انسان است. از این خودرو از سال ۱۹۶۸ تاکنون در تعدادی از فیلم‌های والت دیزنی پیکچرز استفاده شده است.

در دهه 70 با تولید گلف عده‌ای معتقد بودند دوران بیتل‌ها به سر آمده اما این اتفاق رخ نداد و تنها تولید بیتل از آلمان خارج و به کشورهای برزیل و مکزیک منتقل شد؛ در همین دوران موتور قدرتمند 1600 سی‌سی نیز روی بیتل نصب شد و تولید این خودرو تا سال 2003 در مکزیک ادامه داشت و سرانجام با عرضه 21.529.464 دستگاه به تولید این مدل پایان داده شد که این میزان بیشترین رقم تولید خودرو است. امروزه گاهی انواع بازسازی شده آنها را در حال تردد در خیابان‌های شهر مشاهده می‌کنیم که با صدای موتور خود خاطره گذشته‌های دور را زنده می‌کنند.

اگر بخواهیم به راز ماندگاری و محبوبیت این خودرو در طول سالیان سال پی ببریم باید به کیفیت بالای خودروهای فولکس واگن اشاره کنیم. این برند آلمانی همیشه استراتژی خود را بر مبنای کیفیت، نوآوری، ایمنی و آسایش  استوار کرده است و دور از انتظار نیست هر کدام از محصولاتش نمادی از نوستالژی دوران خود باشند.

آلمان ایران خودروسازان عشق کسب و کار
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر