خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن روشنایی و نورپردازی ایرانیان:

30 درصد مصرف برق دنیا در بخش روشنایی استفاده می‌شود/ ضرورت پیشگیری از ایجاد آلودگی نوری

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۰۴۲

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی روشنایی و نورپردازی ایرانیان با اشاره به اینکه 30 درصد مصرف‌برق دنیا جهت‌روشنایی‌استفاده می‌شود، گفت: آلودگی نوری علاوه بر آسیب به محیط‌زیست سبب خیرگی چشم و اختلال در خواب شبانه خواهد شد.

به گزارش ایلنا، دکتر بابک صیرفی در آستانه برگزاری سومین همایش و نمایشگاه بین المللی روشنایی و نوپردازی ایران اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود و نتایج خوب و مطلوبی را به همراه داشته باشد چرا که روشنایی و نورپردازی بخش مهمی از صنعت و زندگی افراد است.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین 30 درصد مصرف برق دنیا در روشنایی استفاده می‌شود، افزود: بنابراین 30 درصد صنعت برق مربوط به روشنایی، مهندسی، طراحی، ساخت و تجهیزات آن بوده و برگزاری سومین همایش و نمایشگاه بین المللی روشنایی در ارتباط با این حوزه موثر است.

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی روشنایی و نورپردازی ایرانیان با بیان اینکه نورپردازی حوزه بین رشته‌ای است، ادامه داد: برگزاری چنین همایشی سبب شده دست اندرکاران این حوزه، طراحان و مسئولان دولت و مردم گرد هم آیند و ارتباطات لازم را در این زمینه ایجاد کنند.

صیرفی اضافه کرد: مشکل واردات بی‌رویه و غیر قانونی تجهیزات روشنایی در حالی که توانمندی های طراحی و تولید در کشور وجود دارد از چالش های این حوزه است که در سومین همایش روشنایی و نورپردازی قابل طرح بوده و در کنار آن مصرف کنندگان با طراحان نورپردازی آشنا و تعامل دست اندرکاران با هم بیشتر فراهم می‌شود.

وی برگزاری این همایش را مؤثر در صنعت روشنایی، صنعت و دانش بر شمرد و گفت: طراحان نورپردازی که پیش از این به صورت جزیره‌ای فعالیت کرده با شرکت دراین همایش با یکدیگر آشنا و تبادل اطلاعات انجام می‌دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی روشنایی و نورپردازی ایرانیان به آلودگی نوری در سطح شهرها اشاره کرد و تصریح کرد: استفاده بیش از حد و اصولی از روشنایی سبب آسیب به محیط زیست و انسان شده و مشکلاتی همچون خیرگی چشم و اختلال در خواب شبانه را به همراه دارد. از طرفی نیز در کلان شهرهایی همچون تهران سبب محروم ماندن مردم از دیدن ستاره ها می‌شود.

صیرفی خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش کمک می‌کند مردم و طراحان و... نظرات مشترک خود را در این زمینه مطرح کرده و پیشنهادات مختلفی در زمینه استفاده بهینه از نور صورت گیرد.

وی در پایان به پیمان پاریس در ارتباط با استفاده درست از صنعت روشنایی و برق جهت کنترل گاز گلخانه ای اشاره کرد و گفت: مصرف زیاد و بی رویه از روشنایی سبب فعالیت بیشتر نیروگاه ها و تولید گازهای گلخانه ای شده و به محیط زیست و جوامع بشری آسیب می‌رساند لذا لازم است این مسئله مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

گفتی است سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی روشنایی و نورپردازی ایران 20 تا 24 دی در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود که علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام در آن می توانند به وب سایت www.ILD-C.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز