خبرگزاری کار ایران

در آیین افتتاح چند واحد تولیدی اعلام شد؛

ایستگاه راه‌آهن در شهرک صنعتی شمس‌آباد احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۳۱۸

به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک، سه واحد صنعتی و تولیدی با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شهرک‌صنعتی شمس آباد افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این مراسم با اشاره به وجود ۸۴ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در کشور تصریح کرد: میزان پراکندگی و مشکلات پیش روی این صنایع باعث شده تا توجه بسیاری از بخش‌های کشور به سوی صنایع کوچک و متوسط باشد.

یزدانی افزود: به همین سبب در تلاشیم با کنار هم قرار دادن واحدهای صنعتی و صنفی و از سوی دیگر، ایجاد ارتباط با صنایع بالادستی در قالب یک کار شبکه‌ای، خوشه‌های صنعتی تشکیل داده و برخی از این مشکلات مرتفع شود.

به گفته وی، واحدهای تولیدی کوچک و متوسط اگر به‌خوبی مدیریت نشوند و به بازار فروش و صادرات محصولات خود دسترسی نداشته باشند، نمی‌توانند سرمایه‌گذاری ایجاد شده و ریسک آن را مدیریت کنند که به این ترتیب در آینده دچار مشکل می‌شوند.

وی تزریق منابع جدید و سایر حمایت‌ها را به صنایعی که دارای مدیریت تجربی و علمی و بازار فروش محصولات خود داشته باشند، مشروط کرد.

 یزدانی با بیان این‌که واحدهای تولیدی برای بقا و ادامه حیات خود به نوآوری و مدیریت علمی و تجربی نیاز دارند، اظهار کرد: در طرح رونقی که به تبع سیاست‌های اقتصاد مقاومتی درحال انجام است، تزریق منابع و سایر حمایت‌ها از بنگاه‌هایی انجام می‌شود که دارای مدیریت تجربی و علمی بوده و بازار مناسبی برای محصولات خود داشته باشند.

وی همچنین با بیان این‌که در 4 ماه گذشته ۶۰۰ واحد جدید در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده، ادامه داد: از سوی دیگر ۴۵۰ واحد تعطیل شده نیز به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز در این مراسم اعلام کرد که واحدهای تولیدی که مصرف اضافی آب داشته باشند، باید هزینه بیشتری بپردازند.

محمدرضا قاهری‌بدر با اشاره به هزینه ۴۰۰ تومانی هر مترمکعب آب در شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: واحدهایی که مصرف بهینه آب داشته باشند، همین هزینه آب را پرداخت می‌کنند اما اگر واحدی مصرف اضافه داشته باشد، باید هزینه بیشتری بپردازد و درآمد حاصل از این افزایش هزینه برای تکمیل شبکه‌ها و استفاده بهینه از آب هزینه خواهد شد.

وی درباره انتقال آب به شهرک صنعتی شمس آباد نیز گفت: این کار از قبل آغاز و مسیرگشایی آن انجام گرفته و حدود ۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران افزود: پیش از این قرار بود از قنات شوش عباسی برای آب‌رسانی به این شهرک استفاده شود اما با توجه به آلودگی این قنات با کمک سازمان آب، انتقال از طریق سرشاخه آب‌هایی که ۱۲۰ چاه سطی تهران را پوشش می‌دهد، انجام خواهد شد که بر این اساس این پروژه حداکثر تا ۱۸ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۶۰ لیتر بر ثانیه میزان آب انتقال یافته به این شهرک است.

قاهری‌بدر همچنین از انجام مذاکراتی با شرکت راه‌‌آهن ایران خبر داد و گفت: بر پایه این مذاکرات، ساخت ایستگاه باری راه‌ آهن شمس‌‌آباد در دستور کار قرار گرفت که در مراحل پایانی است و زیرساخت‌های ‌آن‌ را شرکت شهرهای صنعتی تهران و ریل‌گذاری را راه‌ آهن برعهده خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین به دنبال این هستیم که ایستگاه مترو شمس‌ آباد نیز در صورت امکان به خود شهرک برسد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران وظیفه این شرکت را شامل دو بخش تأمین زیربناها برای صنایع کوچک و گستراندن چتر حمایتی برای این صنایع دانست و اظهار کرد: در بخش تأمین زیرساخت‌ها، ساختار فیزیکی و حمایت معنوی دو قسمت اصلی آن‌ را تشکیل می‌دهد که این حمایت‌های معنوی شامل خدمات شبکه‌ای این صنایع است.

به گفته قاهری، تأمین زیرساخت‌های فیزیکی تا کنون به خوبی انجام شده اما خدمات شبکه‌ای به شدت مغفول واقع شده است.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز