خبرگزاری کار ایران

نشست شورای امنیت درباره عفرین بی‌نتیجه پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۳۵۵

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درخصوص حمله نظامی ترکیه به شهر عفرین سوریه، بدون نتیجه مشخص و حتی صدور یک بیانیه پایان یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نشست محرمانه شورای امنیت درباره بررسی حمله نظامی ترکیه به عفرین در شمال سوریه بدون صدور هیچ بیانیه‌ مشترک یا حتی محکوم‌کردن این عملیات پایان یافت.

در این نشست که به درخواست فرانسه برگزار شده بود، «فرانسوا دولاتر» نماینده این کشور در سازمان ملل، درباره اوضاع شمال سوریه در پرتو تشدید تنش در این منطقه، ابراز نگرانی کرد.

دولاتر خواستار خویشتنداری ترکیه شد و اظهار داشت که فرانسه اهمیت موضوع امنیت ترکیه، مناطق تحت تسلط این کشور و مرزهای آن را درک می‌کند.

غیر از نماینده فرانسه در سازمان ملل، نمایندگان هیچ‌کدام از کشورهای حاضر در نشست شورای امنیت اظهاراتی مطرح نکردند. به گفته منابع دیپلماتیک، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در نشست روز دوشنبه حاضر نبوده است.

ارتش ترکیه، شنبه برای مقابله با آنچه که «تحرکات تروریست‌ها» در منطقه عفرین در شمال شرقی سوریه خواند، در عملیاتی با عنوان «شاخه زیتون» اقدام به بمباران مواضع شبه‌نظامیان کرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» کرد و روز یکشنبه همزمان با گلوله‌باران منطقه، نیروی زمینی‌اش را به عفرین گسیل کرد.

آنکارا تأکید می‌کند که عملیات نظامی‌اش در عفرین مطابق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت در ارتباط با مبارزه با تروریسم و حق دفاع از خود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز