خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه لبنان:

الحریری بازنگردد، به قوانین بین‌المللی مراجعه خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۰۴۶

وزیر خارجه لبنان پس از دیدار با رئیس‌جمهوری فرانسه در پاریس، اعلام کرد که کشورش در صورت عدم بازگشت نخست‌وزیر مستعفی از عربستان سعودی، به قوانین بین‌المللی مراجعه خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان که به پاریس سفر کرده است، عصر سه‌شنبه پس از دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، اعلام کرد، آزادی «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان زمانی ثابت می‌شود که وی از عربستان سعودی که از آنجا استعفای خود را اعلام کرد، به لبنان بازگردد.

باسیل گفت: «امیدواریم (بحران) با بازگشت فوری و سریع نخست‌وزیر الحریری به کشورش حل شود... که در آنجا این حق را دارد هر آن‌چه که می‌خواهد انجام دهد.»

وی پس از گفت‌‌وگو با ماکرون به خبرنگاران گفت: «تنها چیزی که اثبات خواهد کرد او آزاد است این‌که  بازگردد. در حال حاضر او در وضعیت مبهم و غیرطبیعی است.»

 وزیر خارجه لبنان متذکر شد، «میشل عون» رئیس‌جمهوری این کشور از چارچوب زمانی مشخص‌شده سخن می‌گوید و اگر الحریری طی یک‌هفته بازنگردد، ما مجبور خواهیم شد به قوانین بین‌المللی مراجعه کنیم.

وی در واکنش به تحریم‌های احتمالی سعودی علیه لبنان، اظهار داشت: «هرگونه تحریم‌های سعودی ثبات منطقه را برهم خواهد زد... هرگونه تدابیری (ازسوی ریاض) نه تنها لبنان و ثبات آن را هدف قرار می‌‌دهد بلکه مجازاتی برای منطقه است؛ زیرا هرگونه ناآرامی در لبنان باعث ناآرامی در منطقه خواهد شد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی لبنان با تأکید بر این‌که «آوارگان سوری مهم‌ترین متضرران از تحریم‌های احتمالی خواهند بود»، تصریح کرد این تحریم‌ها استقبال از آوارگان سوری را برای لبنانی‌ها دشوار خواهد کرد.

سعد الحریری که شنبه گذشته استعفای خود را اعلام کرد، تاکنون به لبنان بازنگشته است.وی، عصر روز گذشته در پیامی توییتری نوشت که حالش خوب است و طی دو روز آینده به لبنان بازخواهد گشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز