خبرگزاری کار ایران

طرح ترامپ علیه سپاه پاسداران متوقف شد

منابع مطلع در کاخ سفید اعلام کردند که دولت آمریکا در پی هشدارهای مقام‌های دفاعی و اطلاعاتی این کشور، قرار دادن سپاه پاسداران ایران در فهرست تحریم‌ها را متوقف کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، برخی از منابع مطلع در کاخ سفید اعلام کردند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا پس از هشدار سازمان‌های اطلاعاتی این کشور، گنجاندن نام سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به تعویق انداخت.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مقام‌های دفاعی و اطلاعاتی آمریکا هشدار دادند اضافه کرده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

طبق اعلام این منابع، مقام‌هایی در دستگاه اطلاعاتی آمریکا خطاب به دولت «دونالد ترامپ» می‌گویند: «در صورتی‌که سپاه پاسداران ایران در فهرست تحریم‌ها گنجانده شود... شما (دولت واشنگتن) شانس هرگونه توافق با ایرانی‌ها در تمامی زمینه‌ها را از دست خواهید داد.»

در این میان، «نیکی هیلی» نماینده دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد ایران را متهم به حمایت از سازمان‌های تروریستی کرد و مدعی شد: «تا زمانی که کشوری به نام ایران از تروریسم حمایت می‌کند پیروزی بر تروریسم ممکن نخواهد بود».

هیلی در ادامه ادعاهایش گفت: «آمریکا در مقابل تروریسم خواهد ایستاد و به کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند از جمله ایران مقابله با تروریسم را خواهد آموخت.»

کد خبر : ۴۶۳۴۸۷