خبرگزاری کار ایران

بازتاب درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های جهان

خبر درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام ایران در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشته و اکثر رسانه‌ها به پوشش این خبر پرداختند.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری روسیه در پی درگذشت رییس‌جمهوری اسبق جمهوری اسلامی ایران، نوشت: «علی اکبر هاشمی رفسنجانی در سن ۸۲ سالگی در اثر حمله قلبی در بیمارستانی در تهران درگذشت. هاشمی رفسنجانی چهره‌ای تاثیر گذار در ایران و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.»

رویترز خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی را این‌گونه منتشر کرد: «رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اثر عارضه قلبی در بیمارستانی در تهران درگذشت.»

آسوشیتد‌پرس نوشت: «رییس‌جمهوری پیشین و با نفوذ ایران در سن ۸۲ سالگی درگذشت. حضور وی در سیاست همواره ملموس بود. هاشمی رفسنجانی چهره‌ای تاثیر گذار هم در سیاست و هم در اقتصاد ایران بود.»

نیویورک تایمز : «هاشمی رفسنجانی، یکی از پیشروان انقلاب ۱۹۷۹ ایران، در سن ۸۲ سالگی در گذشت.»

خبرگزاری فرانسه نیز با اعلام خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی نوشت: «آیت‌الله هاشمی یکی از چهره‌های تاثیرگذار در انقلاب ۱۹۷۹ ایران بود.»

گاردین نیز خبر درگذشت آیت‌الله رفسنجانی در سن ۸۲ سالگی را به عنوان خبر فوری منتشر کرد.

الجزیره نوشت: «چهره کلیدی انقلاب ۱۹۷۹ ایران و رییس‌جمهوری سابق این کشور بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۷، در بیمارستان شهدا در شمال تهران درگذشت. »

خبرگزاری‌های سی‌ان‌ان، فایننشیال تایمز، یو‌اس‌ای تودی و دیگر رسانه‌های بین‌المللی خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را منتشر کردند.

کد خبر : ۴۴۶۰۵۳