خبرگزاری کار ایران

کری در موسسه «صلح ایالات متحده»:

برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه باید برای اسد جایگزین پیدا کنیم

وزیر خارجه آمریکا درباره استراتژی این کشور در سوریه سخنرانی کرده و برکناری رئیس جمهوری سوریه را یکی از شروط پایان دادن به جنگ در این کشور دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «جان کری» وزیرخارجه آمریکا امروز -پنجشنبه- در موسسه «صلح ایالات متحده» درباره استراتژی این کشور در سوریه علیه گروه تروریستی داعش سخنرانی کرد و مدعی شد که برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه باید «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور برکنار شود.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «بدون یک انتقال قدرت واقعی درگیری‌ها ادامه پیدا می‌کنند و جنگ هیچ‌گاه پایان نمی‌یابد. اگر قرار است جنگ تمام شود، باید برای اسد یک جایگزین پیدا کنیم.»

کری در سخنرانی خود گفت که اوضاع در سوریه از این پیچیده‌تر نمی‌شود اما، ایالات متحده در مسیر درستی قرار دارد و با دستیابی به اهداف خود در این منطقه، نقشه آینده آمریکا در این مسیر مشخص است.

وی تصریح کرد که دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا سه هدف اصلی را برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه در نظر دارد: نخست نیاز به شکست گروه تروریستی داعش، دوم تاکید بر تلاش‌های دیپلماتیک و سوم جدیت در حمایت از متحدان منطقه‌ای به منظور حصول اطمینان از این‌که بی‌ثباتی سوریه فرا‌تر از مرزهای این کشور نمی‌رود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که دولت سوریه مسئول اصلی ایجاد گروه تروریستی داعش است. این در حالی است که جامعه بین‌الملل بر این باور است که حمله آمریکا به عراق باعث ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و تشکیل گروه‌های تروریستی شده است.

کد خبر : ۳۲۱۳۵۰