کد خبر: 225590 A

با حضور مشاور اجتماعی وزیر نفت؛

ایجاد مرکزیتی برای تعاملات اجتماعی صنعت نفت و محیط پیرامونی برای هم افزایی و همراهی مردم و صنعت نفت از تاکیدات مهندس زنگنه است تا کارکنان و اهالی منطقه از پیشرفت‌های صنعت نفت در حوزه‌های درمانی و رفاهی و… بهره‌مند شوند.

دبیرخانه تعاملات اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور مشاور اجتماعی وزیر نفت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیرخانه تعاملات اجتماعی با هدف رصد و کنترل کلیه پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی منطقه ویژه پارس و جلوگیری از موازی کاری طرح‌های مورد نیاز منطقه در سطح چهار شرکت اصلی و سیاستگزاری و ارتباط بین جامعه محلی و دستگاه‌های حاکمیتی منطقه و صنعت نفت صبح امروز با حضور مشاور اجتماعی وزیر نفت و مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افتتاح شد.

مهدی یوسفی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در آیین افتتاح این دبیرخانه گفت: همه فعالیت‌ها و خدمات صنعت نفت در منطقه ویژه پارس باید با رویکرد مساله محور طرح ریزی شود و تا هنگامی که این رویکرد را نداشته باشیم قطعا رضایتمندی مطلوب نیز حاصل نخواهد شد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه نبود فعالیت علمی و مستند و مبتنی بر نیاز سنجی طی سالیان گذشته هزینه‌های زیادی را بر صنعت نفت تحمیل کرده است، گفت: این موضوع اگر به شکل صحیح مدیریت نشود قطعا رضایتمندی نیز حاصل نخواهد شد. اما خوشبختانه طی چند ماه گذشته با تدابیر در نظر گرفته شده و تشکیل دبیرخانه تعاملات اجتماعی همه فعالیت‌ها و خدمات صنعت نفت بر اساس یک نیاز سنجی علمی انجام خواهد شد تا از هدر رفت منابع نیز جلوگیری شود.

وی با ذکر مثالی افزود: افتتاح بیمارستان عسلویه طی چند ماه گذشته، خواسته‌ها و نیاز‌ها را از نیاز به ارایه خدمات درمانی به یک نیاز دیگر سوق داده است که این امر ارزش مطالعات و تحقیقات علمی در این حوزه را دو چندان می‌کند، بنابراین از این رهگذر علاوه بر شناخت صحیح از نیاز‌های منطقه، برنامه ریزی صحیح و مدونی نیز برای رفع آن خواسته‌ها و نیاز‌ها تدوین می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: ارتباط با جامعه و آگاهی از خواست‌های آنان در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، محیط زیست و شهری از طریق دبیرخانه تعاملات اجتماعی صورت خواهد گرفت تا بتوان گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژِی پارس افتتاح این دبیرخانه را نشان دهنده رویکرد تعاملی مدیران صنعت نفت و جامعه پیرامونی دانست و تاکید کرد: سطح رضایتمندی مردم باید به طور دائم از طریق ابزار‌های علمی کنترل و اندازه گیری شود.

سید امیر طالبیان مشاور اجتماعی وزیر نفت نیز گفت: ایجاد مرکزیتی برای تعاملات اجتماعی صنعت نفت و محیط پیرامونی برای هم افزایی و همراهی مردم و صنعت نفت از تاکیدات مهندس زنگنه است تا کارکنان و اهالی منطقه از پیشرفت‌های صنعت نفت در حوزه‌های درمانی و رفاهی و… بهره‌مند شوند.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با تقدیر از مهندس یوسفی در توجه به این امر و راه اندازی دبیرخانه تعاملات اجتماعی افزود: مشارکت و همراهی مردم لازمه پیشرفت است و این امر جز با عزم ملی و حرکت جمعی امکانپذیر نیست.

غلامرضا زمانی، سرپرست دبیرخانه تعاملات اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، نیز در این آیین گفت: این دبیرخانه متشکل از حوزه سلامت، محیط زیست، فنی و اقتصادی، مستند سازی و فرهنگی و اجتماعی است و هدف از راه اندازی آن کنترل پروژه‌های تحقیقاتی در منطقه ویژه پارس و جلوگیری از موازی کاری طرح‌های مورد نیاز منطقه در سطح چهار شرکت اصلی و ارتباط بین جامعه محلی و دستگاه‌های حاکمیتی منطقه و صنعت نفت است.

سید محمد احمدپور، بخشدار مرکزی شهرستان عسلویه، نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های مهندس یوسفی افزود: از زمان عهده دار شدن مسئولیت توسط مهندس یوسفی تعامل با جامعه محلی و مسوولان منطقه رشد قابل توجه‌ای یافته و علاوه بر تسهیل در روند انجام امور، رضایت نسبی نیز میان اهالی منطقه از خدمات صنعت نفت حاصل شده است.

انرژی بیمارستان جامعه رشد سلامت صنعت نفت فرهنگی و اجتماعی محیط زیست نفت منطقه
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر