خبرگزاری کار ایران

آموزش نظام‌مند مفاهیم بیمه در مدارس کشور به صورت گسترده آغاز شد

مرحله اول پروژه اصلاح و گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۳۹۵ با چاپ مطالب بیمه ای در شش عنوان کتاب آغاز شد.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ، عبدالناصر همتی با اشاره به اهمیت شناخت اصول اولیه فراگیری مفاهیم بیمه ای و آشنایی با قابلیت ها و ظرفیت های صنعت بیمه از پایه دبستان گفت: اگر آموزش بیمه را از مقاطع ابتدایی آغاز کنیم در آینده شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه و در نهایت رفاه اجتماعی پایدار خواهیم بود. 
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در چند دهه اخیر نظام آموزشی کشور کمتر به مفاهیم بیمه و صنعت بیمه پرداخته است اما خوشبختانه در سال جاری، مطالب بیمه ای در مقاطع مختلف و رشته های گوناگون تحصیلی در مدارس و هنرستان های سراسر کشور، تدریس خواهد شد.
 همتی با ابراز خرسندی از حمایت مجموعه آموزش و پرورش و اداره کل دفتر پژوهش و برنامه ریزی تالیف کتب درسی در خصوص گنجاندن مطالب بیمه ای در کتب درسی گفت: بی تردید درج مطالب بیمه ای در کتب درسی نه تنها نسل نوجوان و جوان، بلکه معلمان و خانواده‌ها را نیز با مفاهیم بیمه ای آشنا می کند و قطعا با تداوم این امر، فرهنگ بیمه در جامعه به شکل معنا داری افزایش یابد.
وی نقش آموزش را در توسعه پایدار صنعت بیمه، حیاتی دانست و گفت: آموزش بیمه در سنین پایین تر موجب رشد و شکوفایی صنعت بیمه است، لذا باید ابعاد گوناگون اقتصادی و اجتماعی این صنعت به درستی تبیین شود تا افق های توسعه ای قابل دسترس باشد.
وی با بیان این نکته که کار جانمایی مطالب جدید در حوزه بیمه و اصلاح مطالب بیمه ای در سه شاخه تحصیلی "دوره متوسطه"، فنی و حرفه ای" و"کاردانش" به انجام رسیده است گفت: تلاش های بیمه مرکزی برای تعامل با نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش برای آموزش مفاهیم بیمه ای به آحاد جامعه ادامه می یابد.

گفتنی است، در مرحله اول پروژه اصلاح و گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتاب های درسی، در سال تحصیلی جاری در کتاب های کار و فناوری دوره اول متوسطه پایه هفتم، مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه پایه هفتم، الزامات محیط کار شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای، حسابداری تکمیلی شاخۀ کاردانش، کارآفرینی شاخه کاردانش و همچنین کتاب امور عمومی بازرگانی شاخۀ آموزش فنی و حرفه ای انجام شده است.

 

کد خبر : ۴۱۷۹۰۷