کد خبر: 536068 A

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها تشریح کرد:

همزمان با آخرین موج مسافرت‌های تابستانی، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها از اجرای طرح استقبال از مهر با تاکید بر ارائه خدمات بهینه به هموطنان بویژه استادان اهالی قلم، دانشجویان و دانش‌آموزان خبر داد.

علیرضا صادقی با بیان این‌که هرچه به روزهای پایانی تابستان نزدیک می‌شویم تقاضای سفر افزایش می‌یابد، گفت: «به همین دلیل مدیران پایانه‌ها در نشست‌های متعددی با مسئولان و مدیران سازمان‌های ذی‌ربط از جمله روسای کلانتری، نمایندگان اورژانس مستقر در پایانه‌ها؛ نمایندگان مراکز بهداشت؛ نمایندگان پایگاه‌های خدمات و آسیب‌های اجتماعی؛ نمایندگان ایستگاه‌های آتش‌نشانی؛ مدیران کارگروه‌های حمل‌ونقل و مسافر، مدیران شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری و کارکنان پایانه داشتیم و کارگروه‌هایی تشکیل دادیم تا در روزهای پیش رو همه نیروها با آمادگی کامل به استقبال هموطنان گرامی بروند.»

به گزارش روابط عمومی سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران، صادقی افزود: «ایستگاه‌های ویژه دانشجویان در پایانه‌های غرب و شرق، بویژه ایستگاه‌های قزوین، ابهر، رودهن و بومهن برای ارائه خدمات بهتر به آنان در آمادگی کامل به سر می‌برند.»

وی تصریح کرد: «با توجه به فرارسیدن زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، کارکنان پایانه‌ها در همه ساعات شبانه‌روز با رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادرشده، آماده استقبال از مهر ماه و بازگشت مسافران هستند و همگام با شور و حال دانش‌آموزی و دانشجویی در سراسر کشور، با استقرار ایستگاه‌های راهنمایی، نصب بنرها و پخش پیام‌های تبریک و خوشامدگویی به اهالی قلم با تقدیم گل و توزیع شیرینی، در جشن علم و دانش سهیم می‌شوند.»

عضو هیات مدیره سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران، با بیان این‌که هماهنگی لازم برای جابه‌جایی مسافران محترم و عزیزان دانشجو با سازمان‌های ذی‌ربط‌وحمل‌ونقل درون‌شهری انجام شده، اظهار کرد: «دانشجویان جدیدالورود هم با توجه به وجود ایستگاه‌های حمل ونقل عمومی درون‌شهری در جوار پایانه‌ها و همکاری صورت‌گرفته، مشکلی نخواهند داشت، همچنین ایستگاه‌هایی ویژه نقل و انتقال دانشجویان تجهیز شده و برای جابه‌جایی آنان آماده هستند.»

رئیس مجمع اتحادیه سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور با تاکید بر انجام نظارت‌های بیشتر بر خدمات ارائه‌شده و بازدیدهای میدانی پایانه‌ها در روزهای افزایش تقاضای سفر گفت: «نظارت بیشتر بر فروش بلیت سفر، معاینه فنی اتوبوس‌ها، بهداشت و قیمت کالاها و خدمات عرضه شده و کنترل ترافیک اطراف پایانه‌ها با هماهنگی سازمان‌های ذی‌ربط از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده برای آسان‌تر انجام شدن مسافرت‌ها در آخرین روزهای شهریور ماه و نخستین روزهای مهرماه است.»

وی تاکید کرد: «هشدارهای لازم را به غرفه‌های خدماتی و فروشگاهی در زمینه رعایت بهداشت و قیمت مصوب کالاها داده‌ایم و با کوچک‌ترین تخلفی که سلامت مسافران را به مخاطره بیندازد، برخورد قانونی انجام خواهد شد. همچنین به وضعیت سیستم‌های خنک‌کننده و دستگاه‌های تهویه رسیدگی کردیم و الان وضعیت بهداشت نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، محل وضوخانه‌ها، رستوران‌ها، آب آشامیدنی اتوبوس‌ها و نحوه سرویس‌دهی آنها تحت کنترل شدید قرار دارد تا مسافران با سلامت کامل و حال خوب سفر کنند.»

مهندس صادقی افزود: «در کنار این اقدامات، مجموعه مدرن و مجهز اتاق مادر و کودک، با در نظر گرفتن فضای مطلوب برای شیردهی، تعویض پوشاک نوزاد، استراحت مادر و کودک، خدمات ارزشمند و رایگانی را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد و همچنین فضای بازی کودکان، ایستگاه‌های مطالعه، سالن‌های انتظار و... برای استفاده مردم عزیز تجهیز شده است. »

وی به مسافران و مراجعان توصیه کرد که حتی الامکان بلیت سفرخود را از طریق اینترنت و دفاتر شرکت‌های معتبر تهیه کنند و از افراد متفرقه و دلالان مسافر بلیت نخرند: «هموطنان گرامی می‌توانند ضمن استفاده از این امکانات، در صورت مشاهده هرگونه مشکل و کمبودی، با مراجعه به مدیران پایانه، نمایندگان وزارت راه مستقر در پایانه، واحد تعزیرات حکومتی و نمایندگان بهداشت مستقر در پایانه‌ها، شکایت خود را ارائه دهند؛ یا با شماره تلفن 88739050 و شماره پیامک 30007302 با مسئولان پایانه‌ها در میان بگذارند.»

به گفته صادقی، نقاشی و رنگ‌آمیزی، شست‌وشو و نظافت روزانه محوطه، تقویت سامانه روشنایی، تعمیر پله‌های برقی، لکه‌گیری آسفالت و بتن‌ریزی، خط‌کشی گذرگاه‌ها، نصب علائم راهنمایی و ترافیکی، کاشت صدها گلدان انواع گل و گیاه و نهال و درختچه و دقت بیشتر در حفظ سرسبزی و شادابی پایانه‌ها، بخشی از فعالیت‌هایی بوده که به‌منظور ایجاد تحول در پایانه‌ها انجام شده تا هموطنان گرامی در زمان انتظار خود در پایانه ها لحظات خوب و خوشی را سپری کنند.

سازمان پایانه‌ها حمل‌ونقل و مسافر پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر