کد خبر: 160799 A

اظهارات معاون وزیر نفت در خصوص استفاده از بنزین تولید داخل:

آلاینده بودن بنزین وارداتی منطقی نیست زیرا بنزین قبل از خرید ابتدا آنالیز می‌شود سپس خریداری می‌شود. زمانی که تحریم‌ها اعمال شد وامکان واردات وجود نداشت پتروشیمی‌ها چاره‌ای جز کمک به تولید و رفع نیاز کشور نداشتند.

معاون وزیر در امور پتروشیمی گفت: زمانی که کشور در شرایط تحریم بود، چاره‌ای جز تولید بنزین در پتروشیمی‌ها وجود نداشته اما زمانی که دولت امکان واردات بنزین را پیدا کند تولید بنزین پتروشیمی‌ها متوقف می‌شود.

عباس شعری مقدم معاون وزیر در امور پتروشیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در دفاع از بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها اظهار داشت: زمانی که تحریم‌ها اعمال شد و امکان واردات وجود نداشت پتروشیمی‌ها چاره‌ای جز کمک به تولید و رفع نیاز کشور نداشتند بطوری که در دین هم آمده وقتی کسی رو به موت است می‌تواند در حد نیاز ازگوشت میت بخورد بنابراین وقتی کشور نیاز به بنزین داشت آیا دولت باید اجازه می‌داد که مملکت متوقف شود؟

وی افزود: میزان بنزینی که پتروشیمی‌ها تولید کردند در جنوب کشور مصرف شده و دعوای بنزین و اکتان افزا ربطی به تهران ندارد ضمن اینکه در حال حاضر نیز اگر دولت بتواند بنزین وارد کند بهترین کار این است که تولید بنزین در پتروشیمی‌ها متوقف شود.

شعری مقدم خاطرنشان کرد: آلایندگی بنزین بستگی به این دارد که از چه کشوری وارد شود مثلا کیفیت بنزین ژاپن با چین متفاوت است.

وی ادامه داد: آلاینده بودن بنزین وارداتی منطقی نیست زیرا بنزین قبل از خرید ابتدا آنالیز می‌شود سپس خریداری می‌شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: بنزینی که از پالایشگاه برزویه(نوری) تحویل می‌شود آروماتیک و گوگرد پایینی دارد و بنزین تحویلی از بندر امام آروماتیک بالا و گوگرد پایینی دارد اما تماما فلر شده و بنزین باقی مانده نیز در جنوب کشور مصرف می‌شود.

صحه بر آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها/ تولید بنزین در پتروشیمی‌ها انتخاب بین بد و بد‌تر بود
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر