کد خبر: 121626 A

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش:

فارغ التحصیلان این دوره وارد عرصه‌های مختلف جامعه می‌شوند، بنابراین باید از توانمندی لازم برای تامین نیازهای جامعه برخوردار باشند.

ایلنا: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش گفت: نتایج تحقیقات نشان داده است دانش آموزان فارغ التحصیل از مراکز شبانه روزی از لحاظ رشد اجتماعی، مسئولیت پذیری و… از سایر دانش آموزان سرآمدترند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " علی زرافشان " با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری در مدیریت آموزشی گفت: باید خلاء‌ها و نقاط آسیب پذیر شناسایی و مرتفع شود تا فرآیند آموزشی بهبود یابد.

زرافشان، دوره متوسطه را فصل مشترک آموزش و پرورش و جامعه دانست و افزود: فارغ التحصیلان این دوره وارد عرصه‌های مختلف جامعه می‌شوند، بنابراین باید از توانمندی لازم برای تامین نیازهای جامعه برخوردار باشند.

وی لازمه تحول آموزش و پرورش را تحول در نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: معلمان با توانمندی و شایستگی‌های حرفه‌ای خود می‌توانند، دانش آموزان را متحول سازند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ساماندهی و ارتقای کیفیت آموزشی، فضا و تشکیلات را از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه برشمرد و افزود: باید با برنامه ریزی مناسب، مدارس فاقد کیفیت به مدارس با کیفیت تبدیل شود.

زرافشان تصریح کرد: عامل دیگر ارتقای کیفیت، منوط به ارتقای برنامه‌ها و محتواهای آموزشی است که این موضوع توسط سازمان پژوهش پیگیری خواهد شد.

وی به یافته‌های چند پژوهش میدانی اشاره کرد و یادآور شد: نتایج تحقیقات نشان داده است دانش آموزان فارغ التحصیل از مراکز شبانه روزی از لحاظ رشد اجتماعی، مسئولیت پذیری و… از سایر دانش آموزان سرآمدتر هستند.

آموزش و پرورش بهره وری جامعه دانش آموزان رشد شبانه روزی فارغ التحصیل معاون نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر