خبرگزاری کار ایران

/همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت/

دیواندری: نیاز به تغییر در مدل کسب و کار بانک‌ها وجود دارد/ سرمایه گذاری ۸.۲ میلیارد دلاری جهان در فناوری های مالی

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۹۴۹

رئیس پژوهشگاه پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: نظام بانکی و مالی با فناوری پیوند خورده است و از طرفی فناوری اطلاعات یکی از پیشران‌های بخش بانکی و مالی در دنیا به شمار می‌رود و ایران در شاخص‌ استفاده فناوری در حوزه بانکی در سطح مناسبی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دیواندری در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: رویداد بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از چند جهت دارای اهمیت است چرا که مساله پولی و بانکی در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. در این جلسه از مدیران بانک‌ها، اعضای هیات مدیره بانک مرکزی، مدیرعامل موسسات مالی و اعتباری و استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها و فین‌تک حضور دارند که از آنها متشکرم.

رئیس پژوهشگاه پولی و بانک مرکزی با بیان صنعت فناوری اطلاعات یکی از پیشران‌های حوزه بانکی است گفت: نظام بانکی و مالی با فناوری پیوند خورده است و از طرفی فناوری اطلاعات یکی از پیشران‌های بخش بانکی و مالی در دنیا به شمار می‌رود و ایران در شاخص‌ استفاده فناوری در حوزه بانکی در سطح مناسبی قرار دارد.

دیواندری با اشاره به حجم پردازشی در حوزه بانکی گفت: حجم پردازشی در حوزه بانکی بسیار زیاد است که توانسته در سال‌های اخیر با فعالیت‌های گسترده افراد نخبه مشکلات رفع شود آن هم در زمانی که کشور دچار تحریم بود و در بحث سخت افزار و نرم افزار دچار مشکلاتی بزرگ و تحریم بودیم.

وی تاکید کرد: در دنیای امروز شاهد حضور شرکت‌های فین تک هستیم که به یاری بانکداری سنتی آمدند و بر اساس آخرین آمار به صورت جهانی در سه ماهه سال ۲۰۱۷ ، ۸.۲ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: در حال حاضر نگاه‌ بانک‌ها نشان از این دارد که این پینتک‌ها را به عنوان یک رقیب نمی‌بینند و برای ارتقای کیفیت و افزایش سودآوری از این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند از همین رو محور اصلی همایش‌ به حوزه فناوری نو از جمله پینتک‌ها اختصاص یافته است.

دیواندری تاکید کرد: پینتک‌ها توانایی آن را دارند تا دنیای پولی و بانکی را تغییر دهند. انتظار می‌رود حضور گسترده آنها بتواند به نظام بانکی و مالی کمک کند و بانک‌ها نیز از همین جهت باید از آنها استفاده کنند. یک موضوع مهم این است که بانک‌ها با پینتک‌ها ارتباط مستقیم دارند. کسب و کارهای نوپا در حوزه مالی می‌توانند کارهای بزرگی کنند و در اشتغالزایی و رشد اقتصادی به کشور کمک کنند. حمایت از فعالان و تلاشگران این حوزه باعث رشد و توسعه کشور می‌شود .

رئیس پژوهشگاه پولی و بانکی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: موضوع امنیت از موضوعات مهم در حوزه بانکی است.

دیواندری تاکید کرد: نیاز به تغییر در مدل کسب و کار بانک‌ها وجود دارد و این مجموعه‌ها به جای اعطای تسهیلات باید به سراغ درآمدهای کارمزدی بروند و مدل کسب و کار خودر ا تغییر دهند تا بدین ترتیب ترکیب درآمدی بانک‌ها تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز