خبرگزاری کار ایران

در حمایت از استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی صورت گرفت؛

بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از هلدینگ هزاردستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۶۰۵

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از هلندینگ هزاردستان شامل مجموعه‌های بزرگ استارت آپی و دانش بنیان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حمایت از استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی از هلدینگ هزاردستان به عنوان یکی از مجموعه‌های بزرگ و مهم کشور شامل مجموعه‌هایی نظیر کافه‌بازار، دیوار و رسید که از شرکت‌های دانش بنیان  و کسب و کارهای استارت آپی طرح ایرانی به شمار می‌روند، بازدید کرد.

حسام میرآرمندهی، موسس و عضو هیات مدیره شرکت کافه بازار در جریان این بازدید از سرمایه گذاری ۳۸ میلیون یورویی شرکت چند ملیتی اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کواپراتیف مستقر در هلند در هلدینگ هزاردستان خبر داد و اعلام کرد این مجموعه قصد دارد تا به زودی خدماتی را در حوزه‌های جدید از جمله پرداخت خرد و خدمات شهری مانند مسیریاب بومی عرضه کند.

وی تاکید کرد: مجموعه کافه بازار برای یونیکورن شدن مسیر طولانی در پیش دارد اما تا به امروز نیمی از این مسیر پیموده شده است و سعی داریم تا دومین شرکت با اقتصاد بالای یک میلیارد دلار ایرانی شویم.

مدیرعامل کافه بازار در بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از مجموعه کافه بازار گفت: در حال حاضر کافه بازار بر روی ۳۶ میلیون دستگاه موبایل اندرویدی نصب است و به صورت روزانه ۴.۷ میلیون کاربر فعال دارد این در حالی است که به صورت ماهانه ۲۹.۳ میلیون کاربر به صورت فعال از کافه بازار استفاده می‌کند همچنین ۷.۹ میلیون کاربر از کافه بازار خرید می‌کنند.

وی درباره تعداد برنامه‌های منتشر شده در کافه بازار اظهار داشت: ۱۲۰ هزار برنامه و ۳۰ هزار بازی داخلی و خارجی در کافه بازار منتشر شده است و در سال اخیر نیز میزان رشد تعداد بازی‌ها و برنامه‌ها بالغ بر ۳۵ درصد بوده است.

مدیرعامل کافه بازار با اشاره به بحث اشتغال گفت: ۱۹ هزار تیم برنامه‌نویسی و ۱۴۰۰ شرکت حقوقی در صنعت اپلیکیشن ایران فعالیت می‌کنند که از این میزان ۲۳ درصد جامعه زنان تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به آینده کافه بازار گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری شاهد رشد ۷۵ درصدی برای برنامه‌های ایرانی و رشد ۱۰۰ درصدی بازی‌های ایرانی درآمدزایی باشیم. یکی از موضوعات مهم این است که کافه بازار به صورت جدی دیگر سرمایه گذاری در حوزه محتوا و به خصوص بازی نخواهد داشت؛ در حقیقت این مساله به دلیل دریافت عوارض از بازی‌های خارجی است و به عنوان جایگزین این حوزه کافه بازار در سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

مقدم از مجموعه دیوار درباره صنعت لوازم دست دوم گفت: صنعت لوازم دست دوم یکی از صنایع جدید است که می‌تواند بازار واردات را کنترل کنند؛ بدین صورت که دیگر نیازی به خرید کالای جدید در بازار وجود ندارد و مردم می‌توانند از کالای موجود به عنوان کالای کارکرده استفاده کنند و نیازی به واردات کالای آکبند و جدید وجود ندارد.

وی با اشاره به وضعیت سامانه دیوار گفت: هم اکنون ۲۵ میلیون ایرانی در دیوار فعالیت دارد و ۶۰ میلیون آگهی در دیوار منتشر شده است. در ماه مرداد و شهریور ۹۶ ، ۱۴۰ هزار کسب و کار ایرانی برای رونق و بازاریابی خودشان از دیوار استفاده کردند.

مقدم با بیان اینکه دیوار برای ورود به بازار بین المللی وارد افغانستان شده است گفت: افغانستان ۳۴.۶ میلیون جمعیت دارد که تنها ۶.۴ میلیون جمعیت آنها به اینترنت دسترسی دارند اما با این وضعیت و با توجه به کمپین‌های تبلیغاتی دیوار هم اکنون ۶۴ درصد مردم افغانستان با دیوار آشنا هستند که یک موفقیت تلقی می‌شود. تعداد آگهی‌های منتشر شده در دیوار افغانستان ۴ هزار آگهی معادل با تعداد آگهی‌های منتشر شده در شهرستان قائم شهر است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز