خبرگزاری کار ایران

کشف دو محموله طلای قاچاق در گمرک

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۶۱۰

گمرک ایران از دو عملیات ماموران گمرک در کشف طلای قاچاق خبر داد و اعلام کرد: هر دو محموله قاچاق طلا از دو زنی کشف شد که قصد داشتند از ترکیه وارد کشورمان شوند.

به گزارش ایلنا؛ ماموران گمرک در  دو عملیات مبارزه با قاچاق موفق به کشف ۳ کیلو گرم زیورآلات و طلای ساخته شده قاچاق از مسافران ورودی به کشور شدند. در عملیات نخست ماموران گمرک بازرگان موفق شدند مقدار یک کیلو و ۴۶۰ گرم طلای ساخته شده از یک مسافر زن ورودی به کشور کشف و ضبط کنند.

این مسافر زن در حالی که این مقدار طلا را در بدنش مخفی کرده بود قصد داشت به صورت قاچاق وارد کشور کند که ماموران گمرک با کنترل اطلاعات و به کمک دستگاه ایکس ری نسبت به بازرسی این مسافر اقدام و متوجه می شوند که این زن اشیایی را در بدن خود مخفی کرده است. در کنترل های بیشتر مقدار یک کیلو و ۴۶۰ گرم طلای از این مسافر زن مسن کشف می شود.

در دومین عملیات ماموران گمرک در حین کنترل مسافران ورودی و بر اساس اطلاعات مسافران نسبت به بازرسی یک زن جوان به کمک تجهیزات کنترلی اقدام می کنند.

در بررسی اطلاعات و داده های دستگاه ایکس ری از وضعیت این زن ماموران گمرک به اشیائی مشکوک می شوند که در بدن این مسافر جاسازی شده بود. در کنترل های بیشتر از این زن جوان و در بازرسی کامل مشخص می شود این زن مقدار یک کیلو و ۶۰۰ گرم زیورآلات ساخته شده را در قسمت های مختلف بدنش چسبانده و قصد داشته با این ترفند به صورت قاچاقی این مقدار طلا را وارد کشور کند.

این چهارمین و پنجمین محموله قاچاق طلاست که طی هفته های اخیر ماموران گمرک موفق می شوند از مسافران ورودی به کشورمان از کشور ترکیه را کشف و ضبط کنند.

عمده ترین دلیل قاچاق مسافری طلا در یک ماهه اخیر نوسانات شدید قیمت طلا و ارز در در دو طرف مرزهای ایران و ترکیه بوده که انگیزه سود جویان را نسبت به قاچاق طلا و ارز افزایش داده است.  بر اساس تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سال ۲۰۱۷، گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر رتبه اول دنیا را کسب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز