خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت بیان کرد:

کالا بعد از توقف در 13 ایستگاه به دست مصرف‌کننده می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۵۹۹

حسن یونسی سینکی گفت: بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادیم برای اینکه یک کالا به دست مصرف‌کننده برسد در برخی اوقات در 13 ایستگاه توقف می‌کند و در هر ایستگاه مقداری به قیمت کالا افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در دهمین اجلاسیه نمایندگان اتاق اصناف ایران، معاون اقتصادی وزیر صنعت با اشاره به امانت و سلامت اصناف اظهار داشت: اصناف دارای هویتی تاریخی و طولانی در کشور هستند و باید همه صنوف برای حفظ این هویت تلاش کنند.

حسن یونسی سینکی گفت: در مسائل حرفه‌ای مشکل از نحوه اجرا نیست بلکه نوع تفکر و نگاهی که برای حل مشکل در نظر گرفته می‌شود باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به حضور واسطه‌های متعدد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده گفت: بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادیم برای اینکه یک کالا  به دست مصرف‌کننده برسد در برخی اوقات در 13 ایستگاه توقف می‌کند و در هر ایستگاه مقداری به قیمت کالا افزوده می‌شود.

سینکی اضافه کرد: طولانی بودن این مسیر آفتی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده به حساب می‌آید و با وجود تدابیر اتخاذ شده هنوز این مسیر طولانی ادامه دارد.

وی ادامه داد: خود اصناف می‌توانند رفتارهایی اتخاذ کنند که کالای قاچاق در شبکه توزیع نفوذ نکنند تا به این ترتیب از تولید ملی حمایت شود.

وی با ابراز نگرانی از حیات اصناف خرد گفت: واحدهای صنفی امروز در معرض رفتارهای جدیدی قرار گرفته‌اند و معلوم نیست تا 10 سال دیگر وضعیت این واحدهای کوچک به چه شکل خواهد بود. امروز جایگاه اصناف خرد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ مشخص نیست در حالی که قرار بود این فروشگاه‌ها با مدیریت و سهامداری اصناف خرد شکل بگیرد. اصناف باید از فرصت‌های موجود استفاده کنند و توجه داشته باشند برای حفظ سهم خود در اقتصاد کشور تغییراتی اعمال کنند.

سینکی با بیان اینکه بانک‌ها نقش کمی در توسعه‌یافتگی واحدهای صنفی دارند گفت: در کشورهای توسعه یافته بانک‌ها در ایستگاه دوم کمک به واحدهای صنفی و تولیدی قرار دارند اما این نکته در ایران در ایستگاه سی و هفتم تا چهلم است.

وی در پایان تصریح کرد: امروز باید تمام اصناف به این سمت بروند که چه مسئولیت‌هایی را می‌توانند از دولت دریافت کنند و خود آن را انجام بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز