خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:

بهره‌برداری از 17 طرح آبرسانی و 5 واحد تصفیه‌خانه فاضلاب در هفته دولت/ افتتاح 10 مدول تصفیه‌خانه فاضلاب در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۳۳

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: هم‌زمان با هفته دولت 17 طرح تأمین آب شهری و 5 طرح تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، "حمیدرضا جانباز" در این باره اظهار داشت: در هفته دولت امسال، تعداد 17 طرح و پروژه تأمین آب شهری با اعتباری بالغ بر 5 هزار و 647 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح‌ها شامل حفر و تجهیز 82 حلقه چاه، 2 واحد تصفیه‌خانه آب مجموعاً به ظرفیت 38 هزارو 700 متر مکعب در روز، یک واحد سامانه نمک زدایی (RO) به ظرفیت 2 هزار مترمکعب در روز، 166 هزار و 270 متر مکعب مخازن ذخیره، 199 کیلومتر خطوط انتقال و 10 ایستگاه پمپاژ است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص طرح‌های فاضلاب گفت: در این هفته،‌ تعداد 5 مدول تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت 39 هزار و 350 متر مکعب در شبانه‌روز و 827 کیلومتر شبکه جمع آوری (اصلی و فرعی) و 14.7 کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب با اعتباری بالغ بر 5 هزار و 62 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

جانباز با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش آب و فاضلاب افزود: بر اساس نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی (تولید و اشتغال)، تعداد 26 مدول تصفیه‌خانه فاضلاب با مجموع ظرفیت 423 هزار مترمکعب در شبانه روز در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی معرفی شد که از ابتدای سال تا مرداد ماه 96 تعداد 10 مدول تصفیه‌خانه شامل اسلامشهر، سده لنجان، کهنوج، پردیس، خوی، آشتیان، سردشت، پرند، پیشوا و دوگنبدان با ظرفیت کلی 141 هزار و 569 مترمکعب در شبانه روز افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی درباره طرح‌های آبرسانی کشور ادامه داد: در هفته دولت امسال، 17 پروژه شامل، پروژه آبرسانی به شهر زابل، پروژه‌های آبرسانی به شهرهای استان فارس، پروژه‌های آبرسانی به شهرهای استان مازندران، پروژه‌های آبرسانی به شهرهای کاشان، نوش آباد، آران و بیدگل، احداث مخزن شمال شهر بیرجند، پروژه سیستم آب شیرین کن (RO) شهر سرخه، احداث مخزن 3 غربی شهر زنجان، احداث مخازن در شهرهای استان چهارمحال و بختیاری، به بهره‌برداری می‌رسد.

جانباز افزود: از دیگر پروژه‌هایی که در هفته دولت سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، پروژه‌های آبرسانی به شهرهای استان گیلان، پروژه‌های آبرسانی به شهرهای استان لرستان، پروژه آبرسانی به شهر اراک (فاز اول رینگ شمالی شهر)، طرح آبرسانی به شهر خمین، پروژه‌های آبرسانی به شهرهای استان هرمزگان، حفر و تجهیز 8 حلقه چاه و اصلاح و توسعه 63 کیلومتر شبکه توزیع آب شیراز، سرمایه گذاری، تملک، راه‌اندازی و بهره برداری نیروگاه برق آبی با استفاده از روش پتانسیل هیدرولیکی آب تصفیه خانه قم به روش BOO به ظرفیت 3 مگاوات بر ساعت، طرح آبرسانی به داراب، پروژه آبرسانی به شهر فسا، اجرای خط انتقال آب از سد قیر به تصفیه‌خانه لارستان، حفر و تجهیز چاه، احداث ایستگاه پمپاژ، اصلاح و توسعه شبکه و خطوط انتقال در شهر مشهد و ارتقای تصفیه خانه آب و برق و پروژه آبرسانی به شهرهای استان تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: اعتباری این طرح‌ها 5 هزار و 647 میلیارد ریال بوده که از محل طرح‌های عمرانی، ملی استانی جاری، ملی استانی داخلی، ملی استانی، ملی، بخش خصوصی و ملی داخلی تأمین شده است.

لازم به ذکر است در هفته دولت 5 طرح شامل پروژه‌های آبرسانی به شهرهای زابل- چابهار و کنارک، اجرای پکیج تصفیه آب خط کوهرنگ – شهرکرد، اجرای تصفیه خانه اضطراری شهر جدید هشتگرد، احداث 2 باب مخزن در شهر مشهد و احداث مخزن ذخیره تهرانسر نیز با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 154 میلیارد ریال که از محل طرح‌های عمرانی، ملی، منابع عمومی، استانی و استانی جاری تأمین خواهد شد، کلنگ زنی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز