خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

سهمیه‌بندی منجر به سوء استفاده در مصرف سوخت می‌شود / خسارت سهمیه‌بندی به جیب مردم بر می‌گردد

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۴۲۲

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سهمیه‌بندی بنزین بیش از آنکه مصرف را کنترل و نظام مند کند، منجر به ضرر و افزایش سوء استفاده از کارت‌ها شد، گفت: تمامی هزینه‌های استفاده بدون برنامه از کارت سوخت را مردم و دولت پرداختند.

غلامرضا حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره برخی اخبار مبنی بر افزایش مصرف بنزین و ارتباط دادن آن به حذف سهمیه بندی اظهار داشت: طبق گزارش‌هایی که در زمان سهمیه بندی بنزین اعلام شده بود ما کاهش چشمگیری در مصرف نداشته‌ایم.

وی افزود: در زمان سهمیه بندی بنزین سوء استفاده افزایش یافته بود به نحوی که استفاده از کارت به صورت غیر مجاز به یک شبکه تبدیل شده بود و این خسارت‌ها نیز فقط به جیب مردم بر می‌گشت.

حیدری با بیان اینکه سهمیه بندی بنزین بیش از آنکه مصرف را کنترل و نظام‌مند کند، منجر به ضرر و افزایش سوء استفاده غیر مجاز از کارت‌ها شد، یادآور شد: تمامی این هزینه‌های استفاده بدون برنامه از کارت سوخت را مردم و دولت پرداختند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر افزایش مصرف بنزین مربوط به افزایش جمعیت و تعداد خودرو‌ها است بنابراین میزان مصرف را نباید در مقایسه با ۱۰ سال پیش در نظر گرفت.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در صورت تداوم استفاده از کارت سوخت سوء استفاده در مصرف سوخت در کشور نهادینه می‌شد که قطعا به نفع منافع عمومی نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز