خبرگزاری کار ایران

قرارداد همکاری بین شرکت ملی نفتکش و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد؛

نخستین گام ایران برای کاهش آلایندگی سوخت کشتی‎ها

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۴۰۳

با امضای قراردادی بین شرکت ملی نفتکش ایران و پژوهشگاه صنعت نفت، نخستین گام ایران برای کاهش آلایندگی سوخت کشتی‎ها برداشته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مارین نیوز، قرارداد همکاری شرکت ملی نفتکش ایران و پژوهشگاه صنعت نفت به منظور مطالعه و بررسی روش‎های نوین و راهکارها و فرایندهای عملی جهت بهبود و ارتقای کیفیت سوخت بانکرینگ و کاهش میزان آلایندگی آن به امضاء رسید.

قرارداد "بهبود و ارتقای کیفیت سوخت کشتی‎ها" که نخستین اقدام علمی و عملی ایران برای کاهش سطح آلایندگی و بهبود کیفی سوخت کشتی‌ها به شمار می‎رود، امروز (چهارشنبه، 28 تیرماه) با حضور مهندس سیروس کیان‌ارثی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران و حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در محل این پژوهشگاه به امضا رسید.

این قرارداد در راستای مقررات سازمان بین‎المللی دریانوردی  و با هدف مطالعه، شناسایی و اجرای فرایندهای بهبود و ارتقای کیفیت سوخت بانکرینگ و کاهش میزان آلایندگی آن در کشور منعقد شده است. با اجرایی شدن فرآیندهای مذکور  و کاهش سولفور سوخت کشتی‎ها، علاوه بر دستیابی به دستاوردهای زیست‌محیطی، صرفه جویی ارزی بالایی نیز عاید کشور خواهد شد و ایران در ردیف کشورهای پیشرو در کاهش آلایندگی سوخت کشتی‎ها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در مراسم امضای این قرارداد ضمن مهم شمردن کاهش آلایندگی سوخت کشتی‌ها، گفت: بنابر قوانین و کنوانسیون‎های سازمان بین‌المللی دریانوردی، میزان سولفور سوخت کشتی‎ها باید تا سال 2020 به 0.5 درصد کاهش یابد و از آنجا که زمان زیادی تا لازم الاجرا شدن این قانون باقی نمانده است باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهیم.

 سیروس کیان‌ارثی ادامه داد: بنابراین به این منظور و برای کاهش میزان سولفور و ارتقای کیفیت سوخت کشتی‌ها، استفاده از توان علمی پژوهشگاه صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت.

وی قرارداد شرکت ملی نفتکش ایران با پژوهشگاه صنعت نفت را گام جدی و عملی برای کاهش سولفور سوخت‎های دریایی و ارتقای کیفیت سوخت کشتی‌ها با استفاده از توان علمی و عملی این دو مجموعه دانست و ابراز امیدواری کرد: نتایج این قرارداد برای کشور و جامعه بین‌الملل اثربخش و مثمر ثمر باشد.

 رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز  ضمن ابراز خرسندی از امضای این قرارداد، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان بازوی تحقیقاتی صنعت نفت و گاز کشور همیشه از همکاری با مجموعه‌هایی که نیاز به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی دارند، استقبال می‌کند.  

وی با اشاره به عضویت ایران در معاهده و کنوانسیون‌های بین‌المللی که به کاهش انتشار گازهای گلخانه‎ای اشاره دارد، افزود:کشور ما نیز می‎تواند در این حوزه و  در زمینه کاهش آلودگی‎ها نقش مهمی را ایفا کند.  

منصور بزمی معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت نیز با بیان اینکه پژوهشگاه با امضای این قرارداد کار مطالعاتی خود را آغاز می‌کند، ابراز امیدواری کرد که این همکاری ادامه یابد و دستاوردهای خوبی  نیز به همراه داشته باشد.

در حال حاضر، پالایشگاه‎های محدودی در سطح جهان سوخت با سولفور یک دهم درصد تولید می‎کنند.

گفتنی است در مراسم امضای این قرارداد؛ مهندس هادی میرزایی رئیس هیات مدیره شرکت ملی نفتکش، علی اصغر عرشی مشاور مدیرعامل و شهریار دارستانی رئیس امور تحقیق و توسعه این شرکت، سیروس کیان‎ارثی را همراهی کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز