خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون زنان بازرگان ایران:

مدیریت کلان کشور فقط برای عده‌ای خاص است/هرجا زنان حضور داشتند فساد کمتر بوده

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۸۶۵

فاطمه مقیمی گفت: در چند سال اخیر به گواه تمامی سازمان‌ها میزان تحصیلات عالیه زنان رشد چشم‌گیری داشته و در دانشگاه‌ها نیز ورودی ما بیش از 60 درصد است اما اینکه چرا این افراد نمی‌توانند مدیریت بالارتبه اقتصادی کشور را کسب کنند یک سوال است.

رئیس کانون زنان بازرگان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد حضور زنان در مدیریت‌های اقتصادی و پست‌های وزارتی گفت: سال‌ها است زن‌ها در سیستم‌های مختلف صنایع کار کرده‌اند اما سوال اینجاست که چرا دیده نشده‌اند و یا چرا ماهیت یک مجموعه در ازای همخوانی با تفکرات سیاسی دولت وقت تغییر می‌کند.

فاطمه مقیمی ادامه داد: در طول چهل سال پس از انقلاب ما فقط از افراد خاصی در پست‌های مدیریتی استفاده کردیم آن هم در جامعه‌ای که ما ادعا می‌کنیم فرهیختگان باید در راس امور مدیریتی قرار بگیرند.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در چند سال اخیر به گواه تمامی سازمان‌ها میزان تحصیلات عالیه زنان رشد چشم‌گیری داشته و در دانشگاه‌ها نیز ورودی ما بیش از۶۰ درصد است اما اینکه چرا این افراد نمی‌توانند مدیریت بالارتبه اقتصادی کشور را کسب کنند یک سوال است.

وی ادامه داد: مگر زنان اقتصادی ما امروز در بخش خصوصی فعال نیستند؟ آیا تجربه آن‌ها در این بخش نمی‌تواند راهگشا و کمک آن‌ها در بخش دولتی باشد؟ این‌ها مواردی است که هیچ‌وقت دیده نمی‌شود. مدیریت کشور حول عده‌ای خاص می‌چرخد به همین دلیل تاکنون فرصتی برای زنان ایجاد نشده است.

وی افزود: اگر امروز یک مرد مدیر قوی است زیرا در یک خانواده‌ای تربیت شده که مدیریت آن توسط یک زن بوده چطور در یک جامعه کوچک مانند خانواده زن را در مقام مدیریت قبول داریم اما در جامعه بزرگ‌تر آن را نفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: زنان در مدیریت نازک‌بین هستند و در تمام سطوح این امر به اثبات رسیده است که میزان فساد در مجموعه‌ای که مدیریت آن‌ها زن هستند بسیار کم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز