خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

ادعای وجود مازاد گندم برای صادرات باید به صورت دقیق بررسی شود/ نباید شتاب‌زده گندم صادر کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۴۲۳

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مازاد تولید گندم در حال حاضر تنها یک ادعا است که باید در مجلس به شور گذاشته شده و کاملا بررسی شود.

علی وقف‌چی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص حجم تولید مازاد گندم در سه ماهه نخست سال 96 اظهار کرد: طبق گفته وزارت جهاد کشاورزی در سه ماهه نخست سال 3 میلیون تن گندم مازاد داریم که از این میزان 2 میلیون تن آن امکان صادرات دارد. 

وقف‌چی با توجه به مصادف شدن طرح این ادعا با تعطیلات دوره‌ای مجلس، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان در این زمینه پیش بینی کرد و باید تا پایان تعطیلات مجلس و تشکیل جلسه علنی صبر کنیم. این موضوع بسیار مهم است و نمی شود تنها با در نظر گرفتن سه ماه نخست سال، ادعای خودکفایی و مازاد برای صادرات داشت و در این خصوص شتاب زده، اقدام کرد.

وی در رابطه با تولید سال 95 عنوان کرد: در حالی که در سال 95 آمارها از تولید 14 میلیونی گندم خبر می داد اما برخی منابع خبر دادند پس از صادرات با کمبود مواجه شدیم و مجددا واردات صورت گرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: این امر که بتوانیم به خارج از کشور صادرات داشته باشیم بسیار خوب است اما نیازمند بحث کارشناسی، برنامه ریزی و بررسی همه جانبه این موضوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز