خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بازرگانی پتروشیمی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

مجبوریم قیمت‌ها را کاهش دهیم/ لزوم یکپارچه‌سازی بازرگانی پتروشیمی برای جلوگیری از وضع تعرفه‌های آنتی دامپینگ

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۴۰۲

شریفی نیک نفس گفت: ما در حال حاضر برای اینکه محصولات انباشته نشوند مجبوریم که قیمت ها را کاهش دهیم.

مهدی شریفی نیک‌ نفس، مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با تاکید بر لزوم تجمیع بازرگانی مجتمع‌های پتروشیمی اظهار داشت: برای صادرات محصولات پتروشیمی کشور لازم است که یک بازرگانی متمرکز و یکجا داشته باشیم و این مسئله باید هر چه زودتر اجرایی شود  و تعارف نیست.

وی افزود: در تمام دنیا حضور در بازار پتروشیمی به صورت یکجا و متمرکز است و در این رابطه همصدایی وجود دارد بنا بر این ما نیز با توجه به شرایط صنعت پتروشیمی و افزایش میزان تولیدات و رقابت سنگنین قطعا باید به فکر تمرکز بازرگانی این صنعت باشیم.

شریفی نیک نفس تصریح کرد: با توجه به چالش های صادرات، رقابت های منفی صادرکنندگان و همچنین تبانی خریداران و مشکلاتی که از این مسیر حادث می شود، باید بازرگانی یکپارچه پتروشیمی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر برای اینکه محصولات انباشته نشوند مجبوریم که قیمت ها را کاهش دهیم. از طرفی هم کاهش قیمت تا حدی باعث می شود تعرفه های آنتی دامپینگ روی محصولات ما وضع شود و نتوانیم با رقبای خارجی رقابت کنیم بنا بر این تشکیل بازرگانی یکپارچه پتروشیمی یک ضرورت است تا  بتوانیم قدرت چانه زنی و مذاکره داشته باشیم و این قضیه مستلزم این است که بازیگران دور هم بنشینند و با هم تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز