خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

نگران مسدود شدن مجدد قابلیت مکالمه صوتی رایگان تلگرام نباشید / هزینه مکالمات خود را با مکالمه صوتی رایگان تلگرام کاهش دهید!

اختلال و مسدود شدن قابلیت مکالمه صوتی رایگان پیام رسان محبوب تلگرام در تمامی اپراتورهای موبایل رفع شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مشکل مسدود شدن قابلیت جدید و کاربردی تلگرام یعنی مکالمه صوتی رایگان از طریق اینترنت که از ساعت 14 پیش آمد بالاخره در حوالی ساعت 16 امروز رفع شد و حالا تمامی کاربران اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل می‌توانند از قابلیت مکالمه صوتی رایگان بدون محدودیت استفاده کنند و به این گونه با استفاده از بسته‌های اینترنتی اقدام به کاهش هزینه مکالمات خود به صورت قابل توجه‌ای کنند.

جوابیه رسمی مدیر عامل تلگرام، پاول دروف

12

پاول دروف در پاسخ به توییت یک کاربر ایرانی اعلام کرد: تماس های صوتی تلگرام توسط اپراتورهای ایرانی فیلتر شده و مشکل از سرورهای تلگرام نبوده است.

جوابیه رسمی همراه اول

روابط عمومی همراه اول اعلام کرد: اصولا بحث فیلترینگ از سوی شرکت زیرساخت و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه پیگیری می‌شود و اپراتورها نقشی در آن ندارند.

جوابیه رسمی ایرانسل

Irancell-1

روابط عمومی ایرانسل طی یک توییت اعلام کرد: مشترکان عزیز، ایرانسل نقشی در اختلال ایجاد شده در تماس صوتی پیام‌رسان تلگرام ندارد.

جوابیه رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: نقشی در فیلترینگ تماس صوتی تلگرام نداریم و اپراتورها در ارائه خدمات به کاربران مختار هستند.

همچنین جالب است بدانید که چندی پیش سید محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با موضوع تلگرام صوتی و گران شدن تعرفه‌های اینترنت گفت: سیاست ما این بوده که اینگونه خدمات که مورد نیاز مردم است و از نظر اقتصادی  لطمه‌ای به کار دیگران نمی‌زند را آزاد بگذاریم. الان شبکه‌های مختلفی هستند که همین سرویس را ارایه می دهند. تعداد کاربران تلگرام در ایران قابل مقایسه با سایر کشور ها نیست به همین جهت خود تلگرام آرام آرام این برنامه را توسعه می دهد.

او افزود: اینگونه سرویس‌ها از طریق شبکه‌هایی که اپراتور‌ها سرمایه گذاری کرده اند باید داده شود یعنی اگر اپراتور‌ها موافق نباشند که  چنین سرویسی داده شود قطعا این با مشکل مواجه می شود. ضمنا نسل سوم و چهارم اینترنت همراه در شهرهای مختلف اجرا شده با سرمایه گذاری حدود ۱۹ هزار میلیاردی تومانی انجام شده است.اپراتورها در حال بررسی هستند که این امکانات وضعیت اقتصادی آنها را چگونه تحت شعاع قرار می دهد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: همواره به دنبال این بودیم تا تصمیمی بگیریم که هم مردم راضی باشند و هم اپراتورها. البته اگر اپراتوری تشخیص دهد به دلایل اقتصادی و نه سیاسی این تماس صوتی را ارایه نمی‌دهند مختار است و ما نمی توانیم اجبار کنیم.  در دنیای امروز هیچ چیز جایگزین دیگری نمی شود. در حال حاضر انواع و اقسام شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که با خدمات مختلف جای خود را پیدا می‌کند.

کد خبر : ۴۷۸۰۶۵