خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایلنا خبرداد:

تصویب کلیات سند توسعه اشتغال دولت در سال ۹۶ / اعطای وام اشتغال به روستائیان با تضمینات محلی

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۴۸۵

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب کلیات سند توسعه اشتغال دولت در سال ۹۶ در هیات وزیران خبرداد و گفت: در این سند برای توسعه اشتغال روستایی صندوق‌های خرد محلی را تعبیه کردیم که تضمینات این صندوق‌های محلی و وام دهی آن براساس ضمانت‌های محل است.

علی ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال در سالجاری گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های ما تحقق شعار روستای بدون بیکار است که در سالجاری در سراسر کشور این موضوع پیگیری و در حال تحقق بخشیدن به آن هستیم. از این رو روز گذشته در استان گیلان دو روستا به طور مشخص به صورت پایلوت کار انجام شده که یکی از روستاها در حوزه خمام روستای دهنه سرشیجان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: نمی خواهم بگویم که صدر دصد در این روستا بیکاری است اما می توان گفت اگر هرکسی در اینجا اراده کند که یک کار صنایع دستی یا گردشگری را آغاز کند این امکان بوجود آمده است

او از توسعه صندوق‌های محلی به عنوان یکی از برنامه‌های توسعه اشتغال روستایی نام برد و یادآور شد: صندوق‌های خرد محلی را تعبیه کردیم که تضمینات این صندوق‌های محلی و وام دهی آن براساس ضمانت‌های محل است.

وزیر کار از تصویب کلیات سند توسعه اشتغال دولت در سال ۹۶ در جلسه اخیر هیات دولت خبرداد و گفت: این سند دسته‌هایی که در طرح ملی باید مورد توجه قرار بگیرند را مشخص و از سوی دیگر برش استانی و شهرستانی خورده و ما در تلاش هستیم برش روستایی هم به این سند اضافه کنیم.

ربیعی ادامه داد: در این سند یک دسته اقدامات در حوزه عرضه نیروی کار و یک دسته اقدامات در حوزه  تقاضای کار صورت گرفته که در آینده نزدیک درباره آنها به تفصیل صحبت خواهم کرد.  در سند توسعه اشتغال دولت در سال ۹۶ یک الگو و سرمشق جدیدی در نگاه به اشتغال وجود دارد که بسیار راهگشا خواهد بود.

او درباره اینکه گفته می‌شود حدود سه سال است بیمه هنرمندان صنایع دستی قطع شده است گفت: این موضوع صحیح نیست و افرادی که بیمه بوده‌اند، بیمه آنها ادامه دارد و افزایش افراد جدید منوط است به تامین منابع که خوشبختانه با صحبت هایی که هم سازمان میراث و هم بخش دیگر هنرمندان که مربوط به وزات ارشاد است انجام ‌داده‌اند، مقداری تامین مالی منابع مالی برای بیمه افراد جدید انجام شده و در وضعیت افرادی که از قبل بودند هیچ تغییری رخ نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز