خبرگزاری کار ایران

ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان‌ها فقط با هماهنگی روسای اتاق اصناف/ اصلاحیه قانون نظام صنفی تا پایان سال تقدیم مجلس شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۱۹۸

رئیس اتاق اصناف ایران از مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلاحیه قانون نظام صنفی را تا قبل از پایان سال جاری، به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار  اقتصادی ایلنا رئیس اتاق اصناف ایران صبح امروز در هشتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار کرد: بودجه اتاق اصناف 16 میلیارد تومان است که 70 درصد آن خرج پرسنل می‌شود و این رقم قابل مقایسه با اتاق بازرگانی نیست.

بیش از یک سال و نیم برای اصلاح قانون نظام صنفی، زحمت کشیده است و انتظار داریم این اصلاحیه تا پایان امسال، به مجلس ارائه شود.

وی در ادامه خواستار اصلاح نظام مالیاتی کشور شد  و با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده، افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۸۹ به صورت آزمایشی اجرا شده که کمتر به ایرادات آن اعتراض شده است اما اتاق اصناف ایران در این خصوص وارد شده است و اصلاحات مورد نیاز قانون را به مسئولین ارائه کرده است.

فاضلی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران همچنین پیشنهادات مهمی را در کمیسیون های تخصصی دولت و مجلس شورای اسلامی برای تسهیل در فعالیت های صنفی به مسئولان ارائه کرده است.

وی ادامه داد: عملکرد اتاق های اصناف استان ها و شهرستانها با توجه به ظرفیتی که دارند، مطلوب است اما مشکلاتی هم وجود دارد که با اصناف مرتبط نیست؛ از جمله این مشکلات، وجود نظام بانکی معیوب است که باید اصلاح نظام بانکی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران در بخش دیگری از سخنان به موضوع ایجاد فروشگاه های زنجیره ای هم اشاره کرد و گفت: ایجاد فروشگاه های زنجیره ای در شهرستان ها نباید بدون هماهنگی روسای اتاق های اصناف باشد. اصلاح آیین نامه اجرایی ایجاد فروشگاه های زنجیره ای در حال انجام است.

وی همچنین از برگزاری نخستین اجلاس منطقه ای سه اتاق اصناف بازرگانی و تعاون در آینده ای نزدیک در شهر قم خبر داد و افزود: تعامل سه اتاق از کارهای زیربنایی انجام شده توسط اتاق اصناف ایران است؛ در واقع باید بپذیریم بدون تعامل با دستگاه ها نمی توانیم کاری از پیش ببریم.   

علی فاضلی  در واکنش به اظهارات یکی از اعضای هیئت نمایندگان در خصوص ایجاد دو بانک جدید با همکاری کشورهای دیگر گفت: در حال حاضر ما نیاز به بانک نداریم و تعداد بانکها در کشور بسیار است و باید اذعان داشت بسیاری ازمشکلات ما ناشی از تعدد این بانکهاست بلکه باید به اصلاح نظام بانکی بپردازیم و آن را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس اتاق اصناف ایران خبر از ایجاد اولین اجلاسیه منطقه‌ای توسط سه اتاق در هفته آینده داد و گفت: در شرایط فعلی همین که معاون اول رئیس جمهور می‌گوید هر کاری که می‌خو اهید انجام دهید باید با تعامل 3 اتاق صورت گیرد دستاورد بسیار بزرگی برای ما به حساب می‌آید.

فاضلی تصریح کرد: دولت یک و نیم میلیون نفر نیروی موجود اضافه دارد اما برای تعدیل آنها باید در نظر داشت که آنها کجا باید بروند. آیا شغلی برای آنها تعیین کرده‌ایم؟

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز