کد خبر: 457991 A

مدیرعامل هلدینگ بانک توسعه صادرات ایران از راه اندازی نخستین مکان بازار اینترنتی عرضه محصولات صادراتی ایران به 20 زبان زنده دنیا با عنوان "چیـگل" خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید مستشار گفت این مکان بازار اینترنتی که توسط یکی از شرکت های برتر دانش بنیان استان فارس با نام پیک فرزانه پویان و با مشارکت راهبردی و حمایت بانک توسعه صادرات، هلدینگ بانک و همچنین پارک علم و فناوری استان فارس راه اندازی شده است، قابلیت عرضه عمده و خرد محصولات صادراتی ایران به 20 زبان زنده دنیا و پرداخت مبلغ خرید با ارزهای مختلف را دارد.

به گفته این مقام مسئول، آندسته از شرکت های ایرانی، به ویژه شرکت های کوچک و متوسط که محصولات با قابلیت و استانداراد صادراتی تولید کرده، اما ساختارهای موردنیاز برای عرضه محصولات خود در بازارهای جهانی را ندارند، میتوانند با عرضه محصولاتشان در این مکان بازار، عملا محصولات صادراتی خود را در بستر اینترنت، به خریداران در کشورهای مختلف عرضه کنند، همچنین خریداران محصولات ایرانی از کشورهای مختلف با ورود به سامانه چیگل؛ محصولات عرضه شده و کلیه اطلاعات موردنیاز خودشان را با زبان دلخواه خود، مشاهده کرده و ضمن سفارش خرید محصول، میتوانند مبلغ آن محصول را به ارز مورد نظر خود پرداخت و در خریدهای جزئی، محصول را ازطریق شبکه پستی دریافت کنند.

مدیرعامل هلدینگ بانک توسعه صادرات همچنین خاطرنشان کرد براساس سازوکاری که نخستین بار در سامانه چیگل دیده شده است، درصورتی که متقاضی محصول ایرانی از کشورهای دیگر قصد داشته باشد بصورت عمده محصول ایرانی را از طریق این سامانه خریداری کند، این سفارش پس از ثبت در سامانه، ازطریق سازوکار مدیریت خدمات صادرات که بطور مستقل و تخصصی و با مشارکت هلدینگ بانک توسعه صادرات، در سامانه چیگل درنظر گرفته شده است، مدیریت شده و کلیه فرآیندهای مربوطه به گزینش و تائید نهایی محصول، عقد قرارداد، حمل و ... در تعامل فیمابین خریدار و فروشنده و با راهبری فرآیند توسط این ساختار انجام میشود.

مشاور مدیرعامل بانک توسعه صادرات همچنین از ایجاد ارتباط نظام مند میان باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات و سامانه چیگل و درنظر گرفتن تمهیدات ویژه برای عضویت اعضای باشگاه مشتریان بانک در این سامانه و عرضه محصولات شرکت های مذکور از این طریق خبر داد.

به گفته مستشار، سامانه چیگل در واقع با ایجاد بستری مناسب و فراگیر برای معرفی و عرضه محصولات صادراتی ایران در بازارهای جهانی ازطریق شبکه اینترنت، ضمن فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه صادرات به ویژه برای بنگاه های کوچک و متوسط، گامی مهم و موثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

ارز اقتصاد مقاومتی ایران علم و فناوری بازار اینترنتی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر