خبرگزاری کار ایران

تعرفه ۵ درصد، باعث کاهش قیمت چشمگیر گوشت قرمز می‌شود/ فروشنده باید خارجی بودن گوشت را به خریدار اطلاع دهد

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۳۷۷

هیئت وزیران تعرفه واردات ۸ کالای اساسی و حساس را بدون در نظر گرفتن لزوم حمایت از تولید داخل از ۵ تا ۵۰ درصد کاهش داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بر اساس مصوبه هیئت وزیران، نرخ انواع برنج سفید و قهوه‌ای از حقوق ورودی 32 درصد به 5 درصد، کره از 20 درصد به 5 درصد، گوشت قرمز گوسفندی از 26 درصد به 5 درصد، لپه از 15 درصد به 10 درصد، لوبیای قرمز از 10 درصد به 5 درصد، لوبیا چیتی از 32 درصد به 5 درصد، لوبیای چشم بلبلی از 55 درصد به 5 درصد و موز از 26 درصد به 5 درصد کاهش یافته است.

علی‌اصغر ملکی- رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی- در رابطه با تاثیر کاهش تعرفه واردات گوشت خارجی بر قیمت‌ها با توجه به این که در سال 95 بارزترین افزایش قیمت در حوزه گوشت قرمز بوده است، می‌گوید: کاهش تعرفه موجب کاهش قیمت تمام شده می‌شود و زمانی که این محصول به بازار وارد می شود موجب کاهش نرخ گوشت داخلی خواهد شد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پاسخ به این پرسش که مصرف کننده چگونه باید متوجه شود که گوشتی که خریداری می کند داخلی است یا خارجی؟ ، بیان داشت: مغازه‌هایی که گوشت خارجی به فروش می‌رسانند نباید گوشت داخلی هم عرضه کنند. همچنین مغازه‌دار باید به مشتری بگوید که محصولی که برای آن پول پرداخت می کند خارجی است؛ البته قیمت گوشت خارجی کمتر از داخلی است و این محصول باید با نرخ مصوب عرضه شود.

او در ادامه تاکید کرد که گوشت خارجی را می‌توان به صورت لاشه‌ای و بسته بندی خریداری کرد و از طرف اتجادیه درخواست شده است که گوشت خارجی سریعتر وارد بازار شود تا با توجه به نزدیکی به ایام عید مشکلی در تامین این محصول به وجود نیاید.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نرخ هر کیلوگرم شقه بدون دنبه داخلی تحویل به مغازه دار را 35 هزار تومان اعلام کرد و گفت:  نرخ هر کیلوگرم شقه بدون دنبه تحویل به مصرف کننده 39 هزار تومان است. نرخ این محصول در هفته‌های اخیر ثابت بوده است. مطمئن باشید که کاهش تعرفه گوشت خارجی تاثیری مثبت در کاهش قیمت این محصول چه در نوع خارجی و چه نوع داخلی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز