خبرگزاری کار ایران

نخستین محموله نفتای پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۹۲۳

نخستین محموله نفتای پالایشگاه ستاره خلیج فارس امروز (یکشنبه، ٣بهمن ماه) صادر شد.

به گزارش ایلنا، نخستین محموله نفتای پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سوی مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت به یکی از کشورهای همسایه ایران در خلیج فارس صادر شده است؛ حجم این محموله،حدود ٢٨٠ هزار بشکه است.

دومین محموله نفتای پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز در حال بارگیری برای صادرات است.

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوئیل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس در حال ساخت است.

خوراک مورد نیاز این پالایشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از ۴۸۵ کیلومتر از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تامین خواهد شد.

با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ٣٦ میلیون لیتر بنزین (عدد اکتان ۹۵) و ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور اضافه می‌شود.

تولید روزانه چهار میلیون لیتر گاز مایع، سه میلیون لیتر سوخت جت و ۱۳۰ تن گوگرد از دیگر محصولات تولیدی این واحد پالایشی هستند. ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه در حدود ۱۱ میلیون بشکه است.

ساخت این پالایشگاه با ۷۰۰ هکتار مساحت از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است و در صورت تامین به موقع منابع مالی تا پایان سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز