خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش:

خواهان برخورد با قاچاق هستیم/ مالیات ترمز تولید شده است

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۴۱۷

در نشست اعضای اتحادیه چرم طبیعی و چرم مصنوعی و لوازم کفش که در خبرگزاری ایلنا برگزار شد، رئیس و اعضای این اتحادیه به بیان مشکلات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید حیاتی رئیس اتحادیه با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل امروز اعضای این اتحادیه مالیات است گفت: بیش از یک ماه است که ما مدام به اداره دارایی مراجعه می کنیم و سعی داریم مشکل مالیات واحدهای صنفی را حل کنیم.

وی ادامه داد: واحدی که سال گذشته سه میلیون تومان مالیات داده است اکنون برگه مالیاتی او 20 میلیون آمده است و در صورتی که آنراپرداخت نکند با جریمه و نهایتا پلمپ مواجه خواهد شد.درضمن قرار بود 3 % از اعضای صنوف مورد نمونه گیری مالیاتی قرار گیرند که بعضاً این تعداد را ادارات مالیاتی تا 20 % اضافه نموده اند.

حیاتی افزود: در حالی که همه مسئولان نظام اولویت خود را حمایت از تولید قرار داده‌اند این گونه رفتارها خلاف هرگونه سیاست حمایتی از تولید کننده است.

رئیس اتحادیه چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت : با توجه به وضعیتی که اقتصاد کشور با آن درگیر است و رکود تمام صنایع کشور را در برگرفته است بهترین راه‌حل این است که برای مدتی اصناف را رها کنند و بگذارند تا با مدیریت صنفی از این دوران گذر کنیم.

وی تصریح کرد: سخت‌گیری مالیاتی برای زمانی است که رونق اقتصادی وجود داشته باشد و پول در بازار در گردش باشد. نه امروز که تولیدکنندگان و اصناف خدماتی به دنبال کوچکترین بهانه‌ای هستند تا فعالیت خود را تعطیل کنند.

حیاتی با اشاره به پرونده‌های مالیاتی گفت: تا پیش از این در سال‌های قبل در کمیسیون مالیات نهایتاً دو یا سه پرونده وجود داشت اما اکنون تا 30 پرونده در این کمیسیون‌ها مطرح است؛ دولت به جای اینکه به دنبال برقراری بسته تشویقی برای صادرات باشد از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند.

حیاتی ادامه داد مهم‌ترین راهکار برای خروج از رکود اقتصادی هماهنگی بین دستگاههای مربوطه مثل صنعت ومعدن وتجارت واتاق بازرگانی واتاق اصناف ایران وبانکها واتحادیه های صنفی میباشد یعنی با اطلاع اتحادیه ها وکارشناسان خبره که در اتحادیه ها حضور دارند می‌توان بنگاههای زود بازده وکارگاههای کوچک را بهم مچ کرد یا در اصطلاح عملیات هلدینگ برای صادرات تحت عنوان یک برند ایرانی با رعایت استانداردهای کامل وقانونی وداشتن مدیریت صادرات برای صادر کردن به کشورهای درخواست کننده یا برای بازار یابی در کشور های مربوطه در نمایشگاههای بین المللی شرکت نمود.

وی ادامه داد: عدم واقعی بودن نرخ ارز نیز یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان و اصناف است و سبب شده که صادرکنندگان کمترین رغبت را برای حضور در بازارهای خارجی داشته باشد. در حالی که قیمت ارز ثابت مانده سود بانکی را کم کرده‌اند اما همانطور که امروز شاهد هستیم هیچ تغییری در وضعیت اقتصادی کشور به وجود نیامده است.

حیاتی با اشاره به مبارزه با قاچاق کالا گفت: ما از اصنافی هستیم که به طور کامل موافق  برخورد با کالای قاچاق هستیم در سال‌های گذشته صنف ما ضربه شدیدی از کالای قاچاق خورد اما متاسفانه برخورد با این پدیده سبب شده که تر و خشک با هم بسوزند، به طوری که اکنون برخی از کالاهای واسطه‌ای ومواد اولیه چرم ودیگر اقلام تشکیل دهنده کفش در گمرک مانده و برای ترخیص آن با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به چک‌های طویل المدت و بلاوصول که موجب چالشهای فراوان بین تولیدکننده ومصرف کننده به وجود می‌آید که متأسفانه تاکنون هیچ نهاد یا ارگانی برای آن راهکاری پیدا نکرده است.

حیاتی گفت:  مسئله مالیات بر ارزش افزوده که یک چرخه مالیاتی است. تولید کننده ها در موقع خرید مواد اولیه مالیات بر ارزش افزوده را به فروشنده پرداخت می‌کنند ولی بعد از تولید بنکداران  مالیات برارزش افزوده را به تولید کننده نمی دهند که تولید کننده باید از جیب خود بپردازد واین ضرر جبران ناپذیری برای تولید می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز