خبرگزاری کار ایران

برگرسان فرانچایز بین‌المللی یاملی کورپوریشن در خدمت اقتصاد ایران

فرانچایزها و برندهای خارجی باید به صورت قانونمند به ایران وارد شوند و در جهت منافع تولید و اقتصاد ایران فعالیت کنند.

به تازگی خبری مبنی بر ورود یکی از برندهای مطرح بین المللی فست فود و رستورانی خارجی که متعلق به یکی از بزرگ‌ترین فرانچایزهای بین المللی و چند ملیتی می‌باشد با نام برگر سان در خبرگذاریهای مختلف منتشر شده است.

تا کنون برندهای خارجی که ادعای ورود  آنها به ایران می‌شد، متاسفانه غالبا کذب بود که با کمی بررسی و پیگیری میشد به دروغین بودن این ادعاها و نداشتن هیچگونه مجوزی از آنها پی برد که بعضی اشخاص با نیت سوء استفاده از نام برندهای مطرح بین المللی قصد فریب اذهان عمومی و کسب درآمدهای نامشروع را داشتند و متاسفانه هیچگونه نظارتی هم بر این گونه تبلیغات نمی‌شد. نه تنها این کار خلاف قانون بود بلکه به اقتصاد و تولید داخلی نیز ضربه میزد و دقیقا مصداقی ازورود تجارت و یا کالای قاجاق به کشور بود.

از برندها و فرانچایزهای خارجی باید به نفع تولید و اقتصاد داخلی استفاده کرد

طبق اظهارات مدیر بخش حقوقی شرکت برگرسان، زیر ساخت‌های لازم تولیدی و صنعتی در کشور جهت اجرای برند برگر سان فرانچایز یاملی کورپوریشن مهیا شده و با عقد قرارداد و مذاکرات طولانی با طرف خارجی که یکی از بزرگترین فرانچایزورهای دنیا میباشد، شرکت زرین کاوش دی به این مهم دست یافته است.

همچنین  این شرکت با استفاده از استانداردهای روز این مستر فرانچایز که در تمام دنیا شعباتی از این برند معروف را دارد به نفع تولید و اقتصاد داخلی استفاده می‌کند. هم اینکه راهی قانونمند برای ورود این برند بین‌المللی به ایران باز نموده است. از دیگر اهداف شرکت زرین کاوش دی استفاده از استانداردهای این فرانچایزور بزرگ است تا بتواند در پروسه تولید محصولات مرتبط و مواد اولیه شعب نمایندگی خود استفاده کند تا محصولاتی با کیفیت روز دنیا تولید شود و غذاهای عرضه شده در شعبات برند برگر سان در ایران از همان استانداردهای تولیدی در سایر کشورهای دنیا برخوردار باشد.

با توجه به اینکه بالغ بر 80 درصد مواد اولیه غذاهای عرضه شده در شعبات نمایندگی های برند برگرسان در ایران و در واحد های تولیدی شرکت زرین کاوش دی تولید می‌شود گامی بزرگ در جهت کار آفرینی و اقتصاد تولیدمحور برداشته شده و به ازای راه اندازی هر شعبه به طور مستقیم از کارگران مشغول در واحد تولیدی تا کارگرانی که در شعبات مشغول هستند حدودا برای 30 نفر اشتغالزایی می‌شود.

photo_2016-11-12_18-41-08

به این ترتیب می‌توان در دوران پساتحریم هم از تجربیات و استانداردهای روز فرانچایزهای مطرح دنیا به نفع اقتصاد داخلی استفاده کرد و هم کارآفرینی نمود که محقق نمودن این مهم نیاز به مطالعات و بررسی های فراوان داخلی و خارجی داشته که توسط واحد (آر اند دی) شرکت زرین کاوش دی مجری و مالک برند برگر سان فرانچایز بین المللی یاملی در ایران انجام شده و این امر را محقق نموده است. در ضمن این شرکت تولیدی و تجاری در الویت اول با نگاه  تولید محور و کارآفرینی این فعالیت را شروع کرده و تلاش نموده است که از برندهای خارجی به نفع اقتصاد و تولید داخلی استفاده کند نه اینکه اقتصاد و نیروی کار ایرانی را در خدمت برنهای خارجی قرار دهد.

در دوران پسا برجام و پس از توافقات هسته ای که به دست دولتمردان ایرانی انجام شد و دوران جدیدی از تجارت خارجی ایران با سایر کشورهای دنیا شروع شده دیگر عمر استفاده جعلی و دروغین از نام ها و برندهای خارجی تمام شده چون این مسئله هم به اقتصاد داخلی ضربه میزند و از دیگر سو شرکت های بزرگ و فرانچایزهای بین المللی را به بازارهای داخلی ایران بی اعتماد می‌کند.

photo_2016-11-12_18-42-42

در حال حاضر شرکت هایی که دارای زیرساخت های لازم باشند می‌توانند با فرانچایزهای بزرگ بین المللی وارد مذاکره شده و به صورت کاملا قانونی یک برند خارجی را وارد ایران نموده و به ثبت قانونی برسانند و مجوزهای لازم را از سازمانها و وزارتخانه های ذیربط دریافت کنند، البته همان طور که گفته شد با داشتن زیر ساخت های لازم تولیدی جهت مجاب نمودن مستر فرانچازها و سازمان ها و وزارتخانه های ذیربط داخلی جهت اخذ مجوزهای لازم.

البته این مسئله نیاز به زیرساخت های فراوانی از جمله مجموعه ای تولیدی با استانداردهای لازم و ماشین آلات روز دنیا، سایر مسائل حقوقی و موافقتنامه هایی از مراجع ذیصلاح دارد که این شرکت طی سالیان گذشته این زیرساختها را مهیا نموده است تا بتواند در درجه اول شرکت مادر مستر فرانچایز را مجاب به دادن نمایندگی و حق اجرای برند نماید و در مرحله بعد که مهم‌ترین بخش است مجوزهای داخلی را از مراجع ذیصلاح از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو ، اتاق اصناف و بازرگانان، اتاق بازرگانی  ایران و اداره ثبت اسناد و علائم تجاری، وزارت ارشاد و در نهایت اتحادیه های صنفی مربوطه اخذ کند.

در این دوران که به گفته مقام معظم رهبری دوران اقتصاد مقاومتی است باید از امکانات، آموزه ها، تکنولوژی و استانداردهای بین المللی و جهانی به نفع رونق بخشیدن به اقتصاد و منافع داخلی ایران استفاده کنیم تا بتوانیم اقتصادی شکوفا، تولید محور، کارآفرین و رو به رشد داشته باشیم نه این که امکانات‌مان را در اختیار شرکتها، بنگاه های اقتصادی و فرانچایزهای  خارجی قرار دهیم.

کد خبر : ۴۲۸۱۹۴