خبرگزاری کار ایران

فردا با حضور رییس جمهور؛

طرح تامین آب دشت آزادگان و شرق اهواز به بهره برداری می‌رسد

طرح آبرسانی غدیر با ظرفیت انتقال روزانه 87 هزار مترمکعب آب به دشت آزادگان، هویزه ، رفیع و شرق اهواز فردا با حضور رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، طرح آبرسانی به دشت آزادگان و شرق اهواز که به همت جهادگران گروه تخصصی نیرو گستر وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) احداث شده فردا با حضور حسن روحانی به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل گروه تخصصی نیروگستر ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با افتتاح این پروژه مناطق تحت پوشش طرح آبرسانی غدیر در شرق و غرب اهواز به حدود 85 درصد خواهد رسید و بخشی از مشکلات کمبود آب شرب با کیفیت که یکی از عمده ترین دغدغه های هموطنان اهوازی است برطرف خواهد شد.

امان الله زارع افزود: آب مورد نیاز برای راه اندازی این پروژه از منبع سد دز تامین شده است و همزمان با بهره برداری از این طرح انتظار می رود فشار آب در مناطق هدف تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

وی افزایش کیفیت توزیع آب شهری و روستایی را یکی از اهداف راه اندازی این طرح عنوان کرد و گفت: با تامین و انتقال آب از طریق خطوط احداث شده ضمن افزایش فشار در شبکه، شاهد افزایش کیفیت در آب آشامیدنی شهرهای آبادان، شادگان، خرمشهر، اهواز و دشت آزادگان خواهیم بود. 

مدیرعامل گروه تخصصی نیروگستر با اشاره به بروز برخی مشکلات در اجرای این پروژه اظهار کرد: با توجه به این مشکلات در حال حاضر آبرسانی به طور موقت از منبع جایگزین سد پای پل کرخه انجام می شود.

زارع با اشاره به مهم ترین اقدامات شرکت نیروگستر در زمینه آبرسانی در منطقه خوزستان اظهار کرد: طی 6 سال گذشته آبرسانی به شهرهای آبادان، خرمشهر، و دارخوین نیز توسط شرکت نیروگستر راه اندازی شده و در این مدت به میزان 450 میلیون مترمکعب آب از طریق شبکه منتقل شده است.

وی افزود: طرح آبرسانی به تاسیسات غرب اهواز نیز از دیگر پروژه هایی است که پیش از این افتتاح شده و طی 34 ماه گذشته بیش از 360 میلیون متر مکعب آب را تامین کرده است.

مدیرعامل گروه تخصصی نیروگستر با تشریح جزئیات فنی در روند احداث طرح آبرسانی به دشت آزادگان و شرق اهواز اظهار کرد: در جریان احداث پروژه غدیر طرح آبرسانی به تصفیه خانه شماره یک اهواز نیز با ظرفیت روزانه 130 هزار مترمکعب تکمیل شده است.

وی احداث تصفیه خانه و خط انتقال آب به تاسیسات علی ابن مهزیار اهوازی را از دیگر اقدامات انجام شده در جریان پروژه غدیر عنوان کرد.

زارع در پایان ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این طرح که منجر به تامین 85 درصد از آب مورد نیاز شرق و غرب اهواز می شود،  بخشی از مشکلات مردم این منطقه در مورد کیفیت آب آشامیدنی برطرف شود.

کد خبر : ۴۲۸۱۹۳