خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم‎نامه همکاری

مطالعه میدان سومار در دستور کار شرکت لهستانی قرار گرفت

شرکت ملی نفت ایران و شرکت دولتی نفت و گاز لهستان (PGNiG)، یادداشت تفاهمی (MOU) امضا کردند که بر مبنای آن، مطالعه میدان نفتی سومار در دستور کار این شرکت لهستانی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، این تفاهم‎نامه میان غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و پیوتر ووژنیاک، مدیرعامل شرکت نفت و گاز لهستان امضا شد.

منوچهری در این نشست ابراز امیدوار کرد که امضای این تفاهم‎نامه، توسعه تعامل هرچه بیشتر دو طرف را در آینده به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به فرصت ٦ ماهه شرکت لهستانی برای انجام مطالعات میدان و ارائه نتایج مطالعات به شرکت ملی نفت ایران، افزود: تکلیف نهایی توسعه میدان پس از اخذ نتایج مطالعات این شرکت تعیین می شود و راهبرد اصلی شرکت ملی نفت، واگذاری میدان در قالب مناقصه است.

ووژنیاک، مدیرعامل شرکت نفت و گاز لهستان در این نشست به تجربه‎های کاری این شرکت در نقاط مختلف جهان از جمله دریای شمال، پاکستان و ... اشاره کرد و گفت: امیدواریم در قالب این تفاهم‎نامه، همکاری خوبی با شرکت ملی نفت ایران داشته باشیم.

سلبعلی کریمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران هم در این نشست با اشاره به نزدیکی جغرافیایی میدان سومار به نفت‎شهر، عنوان کرد: نفت این میدان به پالایشگاه کرمانشاه منتقل می شود.

وی بر اهمیت استفاده از روش‎های ازدیاد برداشت در این میدان تاکید کرد.

علیرضا جهانخواه، رئیس عملیات مخازن شرکت نفت مناطق مرکزی ایران هم در این نشست به معرفی میدان سومار و برخی ویژگی‎های آن پرداخت که بر اساس آن، نفت این میدان سبک و ضریب بازیافت آن حدود ١٥ درصد است.

 

کد خبر : ۴۲۵۹۵۷