کد خبر: 419905 A

قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن:

ایلنا: قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به سیاست‌های کلان ریلی در دولت یازدهم گفت: بخشی از این سیاست‌ها اجرایی شده و 750 کیلومتر راه آهن حومه‌ای در حال اجرا است و عملیات برقی کردن 1450 کیلومتر مسیر ریلی به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احمد خدایی در نشست سیاست گزاری ریلی ایران و اتحادیه اروپا با اشاره به سیاست‌های کلان راه‌آهن در ایران گفت: حمل و نقل ریلی مورد توجه خاص دولت یازدهم است و در سه سال گذشته بخشی از سیاست‌های کلان راه‌آهن اجرایی شده است.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلان با توجه به سه بعد امنیت ، کاهش آلودگی و کاهش هزینه‌ها در حوزه راه‌آهن مورد توجه دولت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل ریلی مسافری در کنار افزایش کیفیت به دنبال ایجاد مسیرهای جدید و کاهش زمان سیر هستیم، گفت: اجرای پروژه قطارهای حومه‌ای و قطار سریع‌السیر در راستای تحقق این اهداف است.

وی ادامه داد: در بخش بار هم به دنبال افزایش سرعت بازرگانی ، کاهش و تثبیت تعرفه‌ها هستیم.

خدایی با اشاره به پروژه قطار سریع السیر تهران – اصفهان گفت: این اولین پروژه قطار سریع السیر در کشور با سرعت 300 کیلیومتر در ساعت است.

قائم مقام مدیر عامل شرکت راه‌آهن درباره دو خطه کردن مسیرهای راه آهن گفت: در حال حاضر هزار و 600 کیلومتر خط راه آهن مجهز به سیتم تراک بندی داریم که ظرفیت تردد در خطوط را دو برابر کرده است.

خدایی همچنین درباره افزایش خطوط قطارهای حومه‌ای گفت: در حال حاضر 750 کیلومتر خط حومه‌ای در حال احداث است و سیاست ما این است که حمل و نقل حومه‌ای را از طریق ریلی انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به پروژه های برقی سازی راه‌آهن گفت: یکی از سیاست‌های ما برقی کردن راه آهن در مسیر شمال برای افزایش بار ترانزیتی است که 500 کیلومتر از این مسیر ریلی برقی می‌شود.

خدایی گفت: در حال حاضر 1450 کیلومتر خط آهن آماده برقی شدن است که عملیات اجرایی آن به زودی شروع می‌شود.

قائم مقام مدیر عامل راه آهن ادامه داد: با برقی کردن خطوط ریلی مخصوصا مسیر تهران شمال زمان سیر قطار در این مسیر صد دقیقه کاهش می‌یابد.

اتحادیه اروپا ایران دولت راه آهن سیاست
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر