خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت در گفت‌وگو با ایلنا:

بازار روسیه را به دلیل ضعف در بسته‌بندی از دست دادیم/ نتوانستیم نیاز روس‌ها را تامین کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۷۰۹

قائم مقام وزیر صنعت گفت: صنعت بسته بندی ما ضعیف است و فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد. همچنین نظام توزیع ما دارای اشکالات فراوانی است به طوری که وقتی تاجران روس به تهران آمدند و درخواست خرید 500 هزار تن سیب داشتند هیچ کدام از بنگاه‌های اقتصادی ما نتوانست این سفارش را تامین کند.

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با صادرات به روسیه گفت: ما بازار روسیه را به سبب ضعف در واحدهای تولیدی از دست دادیم و نتوانستیم آن طور که باید از این فرصتی که پیش آمد استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد: صنعت بسته بندی ما ضعیف است و فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد. همچنین نظام توزیع ما دارای اشکالات فراوانی است به طوری که وقتی تاجران روس به تهران آمدند و درخواست خرید 500 هزار تن سیب داشتند. هیچ کدام از بنگاه اقتصادی ما نتوانست این سفارش را تامین کند.

وی ادامه داد: این ضعف بسته بندی در صنایع کشاورزی ما بسیار مشهود است و همین امر سبب شده که ارزش افزوده ما در صادرات این نوع از کالاها کاهش داشته باشد به طور مثال ما سالانه یک میلیون تن خرما تولید می کنیم اما فقط 100 هزار تن آن صادر می شود که عمده آن به صورت فله و به اصطلاح در گونی است.

رحمانی در پایان با اشاره به برنامه وزارت صنعت برای حضور قوی در بازارهای صادراتی گفت: با توجه به این تجارب ما تصمیم گرفتیم در شهرک های صنعتی و صنایع تولیدی خود خوشه چینی را انجام دهیم و با بررسی نیازهای بازار این خوشه ها را هدایت و دسته بندی کنیم که اکنون این کار را در استان خراسان رضوی با اولویت تامین نیاز داخلی و سپس نیاز کشورهای همسایه انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز