خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

تا پایان برنامه ششم توسعه 200 هزار تن ماهی در قفس تولید می‌شود/80 مزرعه پرورش ماهی خاوریاری در کشور فعال است

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۳۲۹

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: 80 درصد آبزیان پرورشی در ایران تولید می‌شود و میزان صادرات به رکورد تازه‌ای رسیده است. به گونه‌ای که در سال گذشته ارزش محموله‌های صادراتی به بیش از 56 میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی درنشست مطبوعاتی به مناسبت هفته دولت برگزار شد بیان داشت: درهفته دولت 95 پروژه شیلاتی با اعتبار 130 میلیارد تومانی برای افزایش 14هزار تن آبزیان در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: این 95 پروژه شیلاتی برای 2500 نفر اشتغالزایی خواهد داشت. همچنین افزایش 14هزار تنی آبزیان و 8میلیون قطعه آبزی تکثیری درکشور به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان شیلات ایران در رابطه با میزان تولید آبزیان در سال گذشته بیان داشت: یک میلیون تن آبزیان در سال گذشته تولید شد که 60 درصد آن از طریق دریا و 40 درصد از روش‌های آبزی‌پروری محقق شده است.

صالحی در ادامه گفت: در سال گذشته 350 میلیون دلار صادرات و 150 میلیون دلار واردات داشته‌ایم که طراز مناسبی محسوب می‌شود همچنین 2 تن خاوریار پرورشی در کشور تولید و بیش از یک تن راهی بازارهای صادراتی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اجرای موافقت‌نامه 5 کشور عضو حاشیه دریای خزر در زمینه افزایش تولید ماهیان خاوریاری خبر داد و گفت: این کار در جهت احیای این گونه با ارزش در آب‌های شمالی کشور انجام خواهد شد.

او افزود: 80 مزرعه پرورشی ماهی خاوریاری در کشور وجود دارد که امیدوار به افزایش سهم تولید اینگونه از آبزیان هستیم.

صالحی در ادامه بیان داشت: 3هزار و 600 تن ماهی در قفس در سال گذشته تولید شد همچنین در سال جاری تولید 20هزار تن آبزی در قفس هدفگذاری شده است و برای سال پایانی برنامه ششم توسعه تولید 200هزار تنی را در نظر داریم.

معاون جهاد کشاورزی با اشاره به تخم چشم‌زده در سال گذشته که موجب افزایش بیماری VHS در ماهیان قزل‌آلا شد بیان داشت: در برنامه پنج‌ساله کاهش واردات و اصلاح نژاد کپورماهیان در دستور کار قرار گرفته است.

ادامه دارد......

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز