خبرگزاری کار ایران

مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی گاز در گفتگو با ایلنا:

تغییر رویکرد پاکستان برای دریافت گاز از ایران/ مذاکره با اسلام‌آباد سخت است

رمضانی گفت: باید با پاکستان بحث جدی داشته باشیم و ببینیم این کشور نهایتا گاز ایران را می‌خواهد یا خیر؟

عزیزالله رمضانی مدیرامور بین الملل و بازرگانی شرکت ملی گاز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام صادرات گاز به پاکستان با توجه به اظهاراتی مبنی بر اینکه امریکا مانع اجرایی شدن خط لوله جهت دریافت گاز پاکستان از ایران است، گفت: پاکستان با توجه به کاهش قیمت ال.ان.جی رویکرد خود را جهت دریافت گاز از ایران عوض کرده و به جای قراردادهای بلند مدت روی قراردادهای ال.ان.جی متمرکز شده است.

کاهش قیمت ال.ان.جی رویکرد پاکستان را تغییر داد

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه در بازار مازاد ال.ان.جی وجود دارد  قیمت آن کاهش یافته است لذا پاکستان بیشتر نیاز خود را از طریق ال.ان.جی تامین می‌کند. 

رمضانی تصریح کرد: ما نیز اکنون از خط لوله‌ای که جهت صادرات گاز به این کشور کشیدیم؛ استفاده داخلی می‌کنیم.

مذاکره با پاکستان سخت است

وی درباره به جریان انداختن جریمه به خاطر عدم اجرای تعهد از سوی اسلام آباد اظهار داشت: در این خصوص ما باید با پاکستان بحث جدی داشته باشیم و ببینیم که این کشور نهایتا گاز ایران را می‌خواهد یا خیر، چون مذاکره با پاکستان نیز بسیار سخت است و موضوعاتی که با این کشور داریم قابل جمع بندی نیست. 

هنوز با هند به نتیجه نرسیدیم

مدیرامور بین الملل و بازرگانی شرکت ملی گاز درباره برنامه صادرات به هند نیز خاطرنشان کرد: این کشور دنبال این است که از طریق دریای آزاد به صورت مستقیم از ایران گاز دریافت کند و نمی‌خواهد که گاز خود را از مسیری که از پاکستان می گذرد تامین کند.

وی یادآور شد: تاکنون با هند مذاکراتی داشته‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

کد خبر : ۳۹۴۰۳۵