خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت خبرداد:

ثبت اطلاعات 26هزار و327 طرح و واحد صنعتی در سامانه بهین یاب

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۶۱۷

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید در کرمان ، راه برون رفتن از وضعیت کنونی را ورود جدی بخش خصوصی به عرصه تولید واقتصاد دانست و اعلام کرد: اطلاعات 26هزار و327 طرح و واحد صنعتی در سامانه بهین یاب در سطح کشورثبت شده است.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی  در جمع مدیران صنعتی و اقتصادی استان ضمن اشاره به اقدامات انجام شده دربحث اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: تاکنون 20جلسه از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باتعیین الویت 120 طرح و11 جلسه کارگروه ملی تسهیل ورفع موانع تولید با 31 مصوبه درراستای رفع مشکلات برگزارشده است.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت در ادامه اجرایی شدن بخشنامه های ابلاغی ازسوی بانک مرکزی را مهم ترین موضوع دررابطه با اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی برشمرد و بیان کرد: تسهیلات به بنگاه هایی تعلق می گیرد که در بحث پایش مهمترین مشکل آنها کمبود نقدینگی است و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع و ایجاد اشتغال جدید باشند .

یزدانی ادامه داد:نرخ سود اعطای این تسهیلات براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بوده ومدت زمان پرداخت تسهیلات ، برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، یک سال(قابل تمدید) و برای سرمایه ثابت طرح های نیمه تمام، بنا به تشخیص کارگروه، تا پنج سال تعیین می گردد.

وی از ثبت اطلاعات 26هزار و327  طرح و واحد صنعتی در سامانه بهین یاب در سطح کشور خبرداد و گفت:آمار استان کرمان در زمینه ثبت اطلاعات 726 طرح وواحد صنعتی می باشد.

وی افزود: باتوجه به اینکه مشکل اصلی صنایع کشور تامین منابع مالی است لذا طرح رونق با هدف راه‌اندازی  مجدد واحدهای متوقف در صنایع کوچک و متوسط کشور، تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی با ظرفیت زیر 50 درصد و 50 تا 70 درصد و به بهره برداری رساندن طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دنبال شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران تعداد کل واحدهای فعال وغیرفعال مستقر درشهرکها ونواحی صنعتی کشور را 37 هزار و583 واحد ذکر کرد واظهارداشت:سهم صنایع کوچک مستقردرشهرکهاونواحی صنعتی کشور 34هزار و952 واحد می باشد که از این مجموع 1هزار و413 واحد  در شهرکها و نواحی صنعتی استان کرمان مستقر هستند.

یزدانی به تکالیف سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد:رونق تولید و تعیین تکلیف 7500 واحد تولیدی مشکل دار با هدف فعال نمودن آنها، ارتقای رقابت پذیری واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات و تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد از مهمترین موضوعاتی است که مرتبط با سیاست های سازمان بوده ودربحث اقتصاد مقاومتی بصورت جدی دنبال می شود.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان و معاون برنامه ریزی استانداری گزارشی از اقدامات انجام شده در بحث اقتصاد مقاومتی و جلسات تشکیل شده کارگروه  تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز