کد خبر: 371314 A

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

ایلنا: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:به دنبال ایجاد محتوا می‌توانیم بگوییم شبکه اطلاعات ملی داریم، زیرا بحثی که می‌تواند شبکه اطلاعات ملی را ایجاد کند تولید اطلاعات و محتوا است و در حال حاضر در کشور 280 تشکل از جمله کانون‌ها، احزاب و هیات‌های مذهبی داریم که متاسفانه هنوز در حوزه تولید محتوا آنچه باید را انجام نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدابوالحسن فیروز‌آبادی در یازدهمین همایش روابط عمومی گفت: روابط عمومی به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی، ایجاد شفافیت در جامعه را برعهده داردو به دنبال متقاعد‌سازی طرف‌های مقابل و ایجاد همگرایی در سازمان‌ها و موسساتی است که روابط عمومی آنها را برعهده دارد.

او در ادامه گفت: در سه دهه اخیر چندین نسل از تکنولوژی اطلاعات ارائه شده و تقسیم‌بندی‌های متعددی مطرح است. از جمله وب 1، 2، 3 و 4 که ما در ابتدای وب 3 هستیم یا در نسل‌های موبایلی که 2.5 میلیارد نفر در کره زمین از نسل 3 بهره‌ می‌برند و در سال 2020 نسل 5 وارد می‌شود و ما در حال حاضر در نسل 3 و 4 هستیم.

فیروز آبادی با اشاره به اینکه تقسیم‌بندی‌های روابط عمومی،الکترونیکی، دیجیتالی و آنلاین است بیان داشت: در روابط عمومی آنلاین شما دیگر ارتباط برقرار نمی‌کنید بلکه اتصال همیشگی دارید. با توجه به این‌که سیستم‌ها در دنیا مبتنی بر نوآوری هستند روابط عمومی‌ها که مبتنی بر دانش هستند نقش مناسب‌تری دارند و ساده‌ترین نگاه برای روابط عمومی دیجیتالی نگاه‌کردن به سکوها (پلت‌فرم)هاست.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: نگاه به پلت‌فرم‌ها نگاهی مذموم نیست، اما مبتنی بر ابزار است و خلاقیتی نیست، در صورتی که نگاه به فضای مجازی باید مبتنی بر نوآوری باشد.

او با اشاره به اینکه در گذشته شاید رسانه‌ها به بازپخش آنچه وجود داشت می‌پرداختند، اما امروزه نقش وسیع‌تری دارند، اظهار داشت:در گذشته اطلاع‌رسانی به صورت عام صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر نقش رسانه‌های جمعی کاهش پیدا کرده و در کنار رسانه‌های جمعی، رسانه‌های اجتماعی تولید‌کننده محتوای هدفمند که روابط عمومی یکی از آنها می‌توانند ایفای نقش و ایجاد قدرت کنند و قدرت متقاعدسازی باید سازماندهی شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه گفت: به دنبال ایجاد محتوا می‌توانیم بگوییم شبکه اطلاعات ملی داریم، زیرا بحثی که می‌تواند شبکه اطلاعات ملی را ایجاد کند تولید اطلاعات و محتوا است و در حال حاضر در کشور 280 تشکل از جمله کانون‌ها، احزاب و هیات‌های مذهبی داریم که متاسفانه هنوز در حوزه تولید محتوا آنچه باید را انجام نداده‌اند.

فیروزآبادی تاکید کرد: ما از شما می‌خواهیم از پلت‌فرم‌ها عبور کنید و مدل‌هایی مثل گوگل و تلگرام خلق کنید، زیرا امروزه به جای این‌که با اسب کشورگشایی کنند مانند مایکروسافت و بازی کلش‌آف‌پلنز به صورت مجازی در خانه‌ها حاضر می‌شوند،در کشوری که درجه آمادگی و حوزه دولت الکترونیکی از 100 می‌گذرد این‌که 60 درصد آن مربوط به سرگرمی باشد نگران‌کننده است و نشان می‌دهد نخبه‌ها در اقناع و هدایت مردم خیلی فعال نبودند، اما امیدواریم تشکیل این همایش‌ها گام‌هایی در این زمینه باشد.

 

رسانه روابط عمومی شاخص فضای مجازی مایکروسافت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر