خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت مشاوره سرمایه گذاری معیار در گفت‌وگو با ایلنا :

برجام سندی راهگشا برای روابط اقتصادی است/ رشد شاخص‌ ناشی از خوش‌بینی به صنعت خودرو بود

مدیر شرکت مشاوره سرمایه گذاری معیار گفت: طی ۶ ماه آینده اقبال به بازار سرمایه بیشتر خواهد شد.

سعید جمشیدی فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی در خصوص دستاورد کمرنگ برجام برای ایران گفت: آقای سیف جنبه‌های سیاسی، کلان و ملی این موضوع را مطرح کرده است اما سند برجام سندی راهگشا برای روابط اقتصادی و بین المللی است.

مدیر شرکت مشاوره سرمایه گذاری معیار با اشاره به برداشتن تحریم‌ها و فعالیت بازار سرمایه در این مدت افزود: قاعدتا بازار سرمایه به جایگاه واقعی خود خواهد رسید به شرطی که تصمیم گیری‌ها هیجانی نباشد.

وی تاکید کرد: طی ۶ ماه آینده اقبال به بازار سرمایه بیشتر خواهد شد.

در خصوص افت شاخص‌های بورس و تشکیل کم سابقه صف‌های فروش در بورس تهران طی روزهای گذشته اظهار داشت: رشد شاخص‌های بورس به دلیل خوش بینی‌هایی بود که پس از مذاکرات و نهایی شدن برجام رخ داد و بازار بر روی صنعت خودرو بسیار متمرکز شد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های دولت در مورد صنعت خودرو نیز بر این خوش بینی‌ها دامن زد افزود: اخبار و اطلاعاتی که در خصوص انعقاد تفاهم نامه‌ها نیز منتشر شد، قیمت سهام و ارزش دو گروه خودروساز (ایران خودرو و سایپا) را افزایش داد.

 مدیر شرکت مشاوره سرمایه گذاری معیار گفت: اقبال بازار سرمایه بیشتر برای صنعت خودرو بود اما نتایج و برآورد‌ها در واقعیات به گونه‌ای دیگر بود.

جمشیدی فر با اشاره به رشد ۳ تا ۴ برابری ارزش سهام خودرویی‌ها تصریح کرد: آنچه در شرکت‌ها و ناشرین اتفاق افتاد تفاوت قابل توجهی با گفته‌های مسئولین صنعت خودرو داشت.

کد خبر : ۳۶۱۹۴۱