خبرگزاری کار ایران

مدیر کنترل تولید شرکت صنایع ملی پتروشیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

20 درصد بازار صادراتی ایران در زمان تحریم از دست رفت / قیمت محصولات پتروشیمی صادراتی افزایش می‌یابد

بساق زاده گفت: ما قبل از تحریم ۲۰ تا ۲۵ درصد محصولات خود را به اروپا صادر می‌کردیم اما به خاطر شرایط تحریم این میزان به زیر ۵ درصد رسید.

علی محمد بساق‌زاده مدیر کنترل تولید شرکت صنایع ملی پتروشیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین رقبای ایران در تولید محصولات پتروشیمی در حوزه خلج فارس و کشورهای عربستان و قطر و تا حدی چین و هند هستند، گفت: محصولات پتروشیمی ما به آسیای نزدیک و دور و افریقا و اروپا صادر می‌شود.

وی درباره اینکه آیا در شرایط پسابرجام آیا گستره بازار رقابت ایران برای صدور محصولات پتروشیمی تغییر می‌کند یا خیر؟ اظهار داشت: ما قبل از تحریم ۲۰ تا ۲۵ درصد محصولات خود را به اروپا صادر می‌کردیم اما به خاطر شرایط تحریم این میزان به زیر ۵ درصد رسید و در حال حاضر با توجه به شرایط ایجاد شده انتظارمان این است که بازار قبلی خود را بدست آوریم و تنوع در بازار ایجاد شود. و به لحاظ قیمت نیز اوضاع بهتری خواهیم داشت.

بساق‌زاده تصریح کرد: در زمان تحریم با توجه به اینکه بازار محدود بود و مجبور بودیم محصولات خود را فقط در اسیای دور و نزدیک بفروشیم لذا قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد اما اکنون با توجه به اینکه اروپا کمتر روی پتروشیمی سرمایه گذاری کرده و باید خوراک محصولات خود را از خارج از کشور تهیه کند سعی می‌کند که از محصولات پتروشمی میانی و یا نهایی استفاده کند بنابراین این قاره می تواند بازار خوبی برای محصولات ایران باشد و به این ترتیب خود به خود قیمت افزایش می‌یابد.

کد خبر : ۳۵۵۲۲۸