خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

اولویت‌های کمیسیون انرژی مجلس دهم/ تداوم برنامه‌های تولید صیانتی نفت و مدیریت مصرف آب

امیری خامکانی گفت: راهکارهایی در نظر بگیریم که در احکام بودجه و برنامه به توسعه میادین مشترک نفت و گاز کمک شود.

حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره مهم‌ترین برنامه‌های دستور کار کمیسیون که باید در مجلس دهم پیگیری شود گفت: با توجه به اینکه در دوران پساتحریم بسر می‌بریم و اقتصاد مقاومتی نیز در دستور کار است، نیاز کشور این است که زیرساخت‌ها در برابر تحریم‌های احتمالی آینده مقاوم و آسیب ناپذیر شوند.

وی افزود: باید در حوزه انرژی نفت و گاز تقویت شود و بازار فروش نفت مجددا احیا و میزان تولید به حالت سابق بازگردد.

خامکانی تصریح کرد: ما باید بتوانیم چاه‌ها را نجات داده و تولید صیانتی داشته باشیم که چا‌ها لطمه نخورند و پالایشگاه‌های داخلی نیز تقویت شده و سهم صادراتی را در بازار اوپک احیا کنیم.

وی تاکید کرد: تداوم اولویت راه اندازی فازهای پارس جنوبی باید لحاظ شود تا تولید گاز را افزایش دهیم و همچنین راهکارهایی در نظر بگیریم که در احکام بودجه و برنامه به توسعه میادین مشترک نفت و گاز کمک شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضریب بازیافت نفت پایین است و ثروت ملی از دست می‌رود لذا مجلس باید کمک وزارت نفت باشد ودر عملیاتی شدن اهداف یاد شده وزارت نفت را همراهی کند.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز برقی رو به افزایش است ما نگران تابستان هستیم زیرا نیروگاه‌های در حال ساخت کفاف نیاز سال آینده را نمی‌دهد و بدهی وزارت نیرو به شرکت‌های برقی نیز بخش خصوصی را دچار چالش کرده است که برای حل این موضوع باید چاره‌ای اندیشیده شود.

خامکانی گفت: در حال حاضر در بخش تجدیدپذیر زمینه خوبی فراهم شده و شرکت‌های خارجی آماده سرمایه گذاری هستند لذا باید بخشی از نیاز مالیمان را از این راه تامین کنیم.

وی همچنین به مشکلات بخش آب اشاره و بیان کرد: باید راهکار مدیریت مصرف را در پیش گیریم و راهکارهای درازمدت را مورد توجه قرار دهیم و مصرف را از راه‌های بازسازی شبکه‌های فرسوده و آبیاری مکانیزه و افزایش بهره وری در دستور کار قرار دهیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: کمیسون انرژی آینده و دولت باید کمک کنند تا اهداف بخش نفت و گاز و آب و برق پیش برود.

 

کد خبر : ۳۵۴۵۲۷