خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به فرانسه:

پژو و رنو با خودروهای جدید در آستانه ورود به بازار ایران

شرکت پژو و رنو در حال بررسی و مذاکره برای تولید مدل های کراس اور 2008 (Crossover)، سوپرمینی 208، کامپکت 301، کلیو (Clio) و کپچر (Captur) در ایران هستند.

به گزارش ایلنا یک منبع نزدیک به شرکت پژو ستروئن در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد در چارچوب دیدار رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه از فرانسه، امروز جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد پژو و طرف های ایرانی برای گفتگو و بررسی شرایط همکاری دو جانبه برگزار می شود.

رویترز در گزارش خود آورده است: رئیس جمهور در آخرین سخنان خود پیش از ترک تهران ضمن اشاره به این موضوع اعلام کرده بود: " در خصوص خودرو اسناد زیادی آماده است که در جریان این سفر مورد مذاکره و تفاهم قرار خواهد گرفت از جمله قرادادهایی با شرکت های پژو و رنو."

سخنگوی شرکت پژو ضمن تأیید در جریان بودن گفتگوهایی بین دو طرف از ارائه اطلاعات دقیق در این مورد سر باز زد اما پیش از این شبکه پرس تی وی ایران نیز از طی مراحل نهایی قراردادی بین ایران خودرو و پژو به ارزش 500 میلیون یورو برای تولید مدل های کراس اور 2008 (Crossover)، سوپرمینی 208 و کامپکت 301 در ایران خبر داده بود.

شرکت پژو بزرگترین شرکت خودروسازی حاضر در بازار ایران پیش از تحریم ها بوده و گفته می‌شود هدف گذاری این شرکت فروش 400 هزار خودرو در بازار ایران تا سال 2020 بوده است. با توجه به این سابقه و همچنین شایعات مربوط به خطر ورشکستگی شرکت پژو، نظر قاطبه کارشناسان این حوزه این است که بازگشت به بازار ایران برای این شرکت جنبه حیاتی دارد.

از دیگر سو یک منبع نزدیک به شرکت رنو روز دوشنبه از امیدواری این کمپانی برای امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه با شرکت‌های ایران خودرو و سایپا برای تولید مدل‌های جدید در ایران در چارچوب سفر هیئت ایرانی به فرانسه خبر داد.

مدیر فروش این شرکت هفته گذشته در گفتگویی بازار خودروی ایران را دارای ظرفیت بالقوه فروش 1/5 تا 2 میلیون خودرو در سال ارزیابی کرده بود.

شرکت رنو که اخیراً مونتاژ مدل پایه ساندرو را در ایران آغاز نموده، قصد دارد تولید مشترک مدل‌هایی نظیر کلیو (Clio) و کپچر (Captur) را نیز به زودی در ایران آغاز نماید.

رنو و پژو رای ورود به بازار ایران باید با خودروسازهایی نظیر دایملر و فولکس واگن رقابت نمایند.

 

کد خبر : ۳۴۱۹۹۷