خبرگزاری کار ایران

کرباسیان تشریح کرد:

تأثیر اجرایی شدن برجام بر امور گمرکی در ایران

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۷۰۰

مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران تأثیر اجرایی شدن برجام بر امور گمرکی در ایران را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، کرباسیان که در نشست تخصصی دو روزه مدیران ستادی و استانی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی سخن می‌گفت، در تشریح این مزایا گفت: خوشبختانه با رفع تحریم‌های بانکی، سیستم بانکی ایران می‌تواند ارتباطات بین‌المللی داشته باشد و اسناد بازرگانی و گمرکی از طریق سیستم بانکی مبادله می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: دریافت گواهی مبدأ از کشورهای تولیدکننده، اسناد حمل مستقیم کالاها به جای حمل مضاعف و امکان اخذ اطلاعات از فروشنده اصلی از دیگر مزایای اجرایی شدن برجام در امور گمرکی ایران است.

کرباسیان در ادامه با اشاره به اینکه سازمان اموال تملیکی و گمرک به هم گره خورده‌اند، به تشریح عملکرد گمرک پرداخت و افزود: از زمانی که دکترطیب‌نیا به وزارت اقتصاد آمدند یک برنامه راهبردی برای وزارتخانه و سازمان‌های زیرمجموعه ارائه دادند که ما هم براساس همان سند عمل می‌کنیم.

کرباسیان گفت: براساس این سند در گمرک باید حکمرانی مطلوب صورت پذیرد که پس از تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیدیم که عملی شدن این برنامه در گمرک عمدتاً به بخش آی‌تی (IT) برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه افتخار نیست در محیط کسب‌وکار رتبه ما بالای 100 باشد، افزود: وقتی کسی قانونی کالایی را وارد کشور می‌کند و نیاز مردم و واحدهای تولیدی را رفع می‌کند باید اجازه بدهیم راحت‌تر کارش را انجام دهد.

کرباسیان در تشریح کارکردهای سامانه جامع امور گمرکی گفت: الکترونیکی کردن رویه‌های گمرکی یکی از مزایایش افزایش شفافیت بوده است، به نحوی که قبل از پیاده‌سازی سامانه جامع امور گمرکی و زمانی که ما آمدیم در بخش ترانزیت چند هزار ردیف مرزی کامیون تسویه نشده در گمرک بود، اما با پیاده‌سازی سامانه جامع امور گمرکی از ابتدای سال تاکنون تنها در گمرک 50 کامیون ترانزیتی تسویه نشده بوده که آنها را قاچاق اعلام کردیم.

کرباسیان در ادامه به 24 ساعته شدن اظهار با کمک سامانه جامع امور گمرکی و دریافت اطلاعات سایر سازمان‌ها به‌صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: آمار تجارت خارجی نیز با کمک سامانه جامع امور گمرکی روزانه اعلام می‌شود

رئیس‌کل گمرک ایران در ادامه پیشنهاد داد تا در آینده‌ای نزدیک سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و گمرک به‌صورت الکترونیکی و بر خط به هم متصل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز