خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

دولت ها از اجبار به سمت بخش خصوصی آمده‌اند

جلال پور گفت: اکنون دولت ها نه از سر اختیار بلکه از اجبار به تغییر قالب تن داده و ناچار شده اند که به سمت بخش خصوصی متمایل شوند.

محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص نگاه دولت به اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی گفت: اقتصاد ایران در دوره‌های گذشته همواره یک اقتصاد دولتی بوده است و ما هم به آن عادت کرده ایم در واقع قالب اقتصاد ایران به این شکل درآمده است حال اگر یک روز مواد داخل قالب را تغییر دهیم و آنرا خوشرنگ تر کنیم هیچ تغییری در آن ایجاد نمی شود چون در واقع قالب همان هست و فقط خوشرنگ تر شده است.

وی افزود: اکنون حاکمیت نه از سر اختیار بلکه از اجبار به تغییر این قالب تن داده و ناچار شده که به سمت بخش خصوصی متمایل شود.

وی علل این تغییر رویکرد حاکمیت را مشکلات اقتصادی چند سال اخیر دانست و گفت: تحریم های بین المللی،کاهش قیمت نفت،بدهی های دولت و پروژه های نیمه تمام عواملی است که دست به دست هم داده که عملا دولت دیگر نتواند با رویکرد قبلی ادامه دهد.

رئیس اتاق ایران افزود: اگر تا پیش از این اتاق نقش ویترینی داشته به خاطر این بوده که اصلا نقشی در اقتصاد بخش خصوصی نداشته است امروز باید این را تبدیل به یک حضور قوی و تاثیر گذار  کنیم.البته این نگاه در دستگاه های مختلف و تصمیم گذار همچون مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: آن چیز که امروز اهمیت دارد این است که حالا که این اراده در دستگاه‌های مختلف کشور و حاکمیت به وجود آمده بخش خصوصی نیز از  فرصت استفاده کند.

کد خبر : ۳۲۶۲۳۷