خبرگزاری کار ایران

علی اصغر توفیق:

واحدهای صنعتی با انجام تحقیقات معافیت مالیاتی می گیرند

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۸۴۹

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در باره بسته های حمایتی این وزارتخانه از تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی گفت: همه واحدهای صنعتی که تحقیقات مستندی داشته باشند می توانند تا 10 درصد از میزان مالیات ابرازی را به دولت پرداخت نکنند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، علی اصغر توفیق در جمع فعالان اقتصادی شهرستان آباده افزود: معادن نیز می توانند تا میزان 10 درصد حقوق دولتی را برای انجام فعالیت های تحقیقاتی در معدن صرف کنند و از سوی دیگر، صنایع کوچک هم می توانند نیمی از هزینه های تحقیقات را با ارائه اسناد و مدارک از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: تدوین لایحه ای برای صیانت از حقوق مادی و معنوی مخترعان و مبتکران کشور را در دستور کار داریم تا دیگر شاهد کپی برداری از اختراعات در کشور نباشیم.

وی گفت: این لایحه که با همکاری قوه قضائیه تدوین می شود، حقوق مادی و معنوی ثبت اختراع را تبیین می کند و سبب می شود اختراع ها تنها به نام ارائه دهندگان نوآوری و اختراع ثبت شود.

توفیق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فعالیت در عرصه تولید به خاطر عشق و علاقه و با وجود مشکلات ستودنی است، خطاب به فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت شهرستان آباده افزود: بی تردید دوران سربلندی و رفع مشکلات فراروی تولید در پیش است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان این که در دنیای امروز نگاه به صنعت متحول شده است، اظهار کرد: امروز صنعتی موفق است که متکی بر توان مدیریتی و دانش بومی باشد و وابستگی به خارج نداشته باشد.

توفیق همچنین در پاسخ به خواسته صنعتگران و فعالان اقتصادی شهرستان آباده نسبت به راه اندازی مرکز آموزش بازرگانی در این شهرستان قول مساعد داد.

رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این نشست با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان فارس تاکنون 23 جلسه برای رسیدگی به مشکلات فعالان عرصه تولید با حضور استاندار و صنعتگران برگزار کرده است.

علی همتی افزود: در این جلسه ها که هر هفته در مرکز استان برگزار می شود، مشکلات تولیدکنندگان در زمینه تامین منابع آب، برق، بدهکاری های بانکی، اخذ ضمانت نامه بانکی و... را برطرف کرده ایم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: بر اساس کارشناسی صورت گرفته، 68 درصد مشکلات واحدهای صنعتی این استان را کمبود نقدینگی تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات، بدهکاری شماری از صنایع فارس و ناتوانی آنها در دریافت ضمانتنامه برای شرکت در مناقصه ها بود که با همکاری شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی این مشکل رفع شده است.

همتی با اشاره به مقام اول آباده در استخراج خاک های نسوز در کشور و همچنین توسعه صنعت کاشی و سرامیک در این شهرستان، ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید از ابتدای سال 95 شاهد توسعه فعالیت های تولیدی، صنعتی، اقتصادی و خروج تدریجی صنایع از رکود و به ویژه در بخش مسکن باشیم.

نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: قانون رفع موانع تولید یک قانون کامل و کارشناسی شده است و اگر این قانون به درستی اجرا شود در شرایط کنونی که دولت به دلیل کاهش قیمت نفت دچار کمبود نقدینگی است می تواند دست کم 40 درصد مشکلات بنگاه های اقتصادی را رفع کند.

رحیم زارع ادامه داد: مشکلات واحدهای تولیدی علاوه بر تحریم مربوط به برخی سوء مدیریت ها نیز می شود و امروز نیاز داریم که سیاست های پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت و امتیازها و تخفیف هایی که پرداختن به پژوهش و تحقیق برای صنایع به همراه داشته باشد، به درستی برای صنعتگران بیان شود.

شهرستان آباده در 274 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز