کد خبر: 308653 A

معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

ایلنا: معاون وزیر ارتباطات گفت: من اولین فردی بودم که درباره کیفیت خدمات اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی عذرخواهی کردم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر عمیدیان ظهر امروز در نمایشگاه تلکام در قالب نشستی خبری در پاسخ به این سوال که آیا نسبت به خدماتی که از سوی اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی ارائه می‌شوند رضایتمندی وجود دارد که خبری مبنی بر تخلف‌های شرکت‌ها و یا برخورد با آنها منتشر نمی‌شود، گفت: خود من اولین نفری بودم که درباره کیفیت این خدمات از مردم عذرخواهی کردم.

وی افزود: قبول داریم که در زمینه‌ی خدمات مشکلات متعددی وجود دارد اما لازم است این مشکلات با تعامل مردم با نهادهای نظارتی برطرف شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: با این وجود اپراتورها و شرکت‌های مختلف روند رو به رشدی را دنبال می‌کنند اما با این وجود هنوز وضعیت خدمات‌دهی آنها به‌طور کامل رضایت‌بخش نیست.

رییس سازمان تنظیم مقررات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که در خصوص آخرین وضعیت مخابرات مطرح شده بود، گفت: در این زمینه لازم بوده است که شرکت مخابرات طرح توسعه‌ای خود را به ما ارائه کند. در این میان تعریف طرح مشخص است و با برنامه و معرفی متفاوت است. لازم است که این شرکت پیش از درخواست تغییر تعرفه‌ها طرح توسعه خود را ارائه کند.

عمیدیان در عین حال متذکر شد: اگر قرار باشد در زمینه تغییر تعرفه اقدامی صورت گیرد شش یا هفت مورد برای بررسی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به بحث ارائه‌ی برنامه توسعه مخابرات، ارائه ساختار جدید این شرکت و بهینه‌سازی آن، تعامل با بخش خصوصی و در اختیار گذاشتن امکاناتی مانند داکت رانژه و مواردی از این دست مورد توجه قرار گرفته است، اما نباید در این زمینه تنها به فکر تغییر صرف تعرفه‌ها بدون توجه به این موارد بود.

وی ادامه داد: اما تاکنون درهیچ یک از این زمینه‌ها اتفاقی رخ نداده و تنها بحث احساسی و رسانه‌ای مطرح شده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات در عین حال خاطر نشان کرد: اکنون این آمادگی وجود دارد که به این مسائل رسیدگی شود، اما فکر می‌کنم لازم است برای رسیدن به این شرایط از غوغاسالاری رسانه‌ای خارج شویم.

عمیدیان تاکید کرد: ما نمی‌توانیم به‌طور دائم تعرفه تلفن ثابت را افزایش دهیم، اما شرکت مخابرات اگر مانند اپراتورهای تلفن همراه به ارائه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده بپردازد، قطعا خواهد توانست مانند آنها درآمدزایی داشته باشد، اما اکنون این شرکت باید از زیرساخت‌های مناسب جهت ارائه این سرویس‌ها بهره‌مند باشد.

بخش خصوصی تلفن شرکت مخابرات مخابرات مشکلات
نرم افزار موبایل ایلنا